Jumătate din stațiile de încărcare din Europa se află în doar două țări. România, dată exemplu negativ

Două dintre țările Uniunii Europene, care acoperă mai puțin de 10% din suprafața Uniunii, concentrează jumătate din punctele de încărcare pentru vehicule electrice, conform datelor oficale ale Uniunii Europene, analizate de Profit.ro, situație care arată cât de severe sunt perspectivele pentru trecerea la propulsia electrică.

Avertismentele repetate ale industriei auto din Europa în legătură cu necesitatea stabilirii unor obligații pentru țările membre ale Uniunii Europene, în cazul interzicerii motoarelor cu emisii de CO2, sunt reluate acum pe baza unei analize efectuate de Asociația Europeană a Constructorilor din Europa (ACEA) referitoare la situația actuală a rețelei de încărcare. Potrivit cifrelor oficiale publicate de UE, există un puternic dezechilibru al distribuției stațiilor de încărcare, dacă privim raportul dintre numărul chargere și suprafața UE și a țărilor membre. Germania și Olanda, țări care au împreună mai puțin de 10% din teritoriul UE, au 48,8% din totalul acestor puncte de încărcare.

România se află în a doua jumătate a clasamentului care urmărește numărul de chargere pentru vehicule electrice și are un raport nefavorabil: cu aproape 6% din teritoriul UE, țara dispune doar de sub 1% din stațiile de încărcare aflate în uz în uniune. De altfel, țara este dată exemplu negativ de ACEA, în analiza sa: „O țară mare precum România – de aproximativ șase ori mai mare decât Olanda – are numai 0,4% din punctele de încărcare din UE”.

Citeşte AICI articolul integral.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.