Iohannis, despre reforma în Educație: „Putem să avem școli „verzi” pentru combaterea schimbărilor climatice”

Președintele Klaus Iohannis a avut joi declarații de presă la Palatul Cotroceni, după o ședință cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu și alți reprezentanți ai ministerului. Șeful statului a punctat faptul că a abordat două teme: prezența fizică a elevilor în școli și includerea sistemului de educație în planul național de redresare și reziliență (PNRR):

„Am abordat două teme mari. Prima: școala fizic, am făcut o analiză asupra școlii care a început de luni în format fizic. Am vrut să știm câți copii se duc fizic la școală, câte școli au rămas închise, câți copii au fost detectați cu covid ș.a.m.d. A doua temă, care va avea un impact imens în sistemul educațional: locul României Educate în planul național de redresare și reziliență. Ne-am uitat la școlile care s-au redeschis fizic. Situația este bună. Sunt peste 10.000 de școli care funcționează cu elevii prezenți. Sunt aproximativ 6.000 de unități care funcționează în scenariul galben. (…) Peste două milioane au reînceput fizic școala. Asta reprezintă peste 70% din totalul elevilor din România. Ceilalți, rămași în online, continuă studiile în această formă. Ne dorim ca localitățile din scenariile galben și roșu sau carantinate să iasă din aceste scenarii. (…) Trebuie să fim realiști: pandemia nu s-a terminat, chiar dacă din fericire s-au adoptat măsuri restrictive care au permis să se reducă succesiv numărul de noi infectări, nu putem să spunem că am scăpat de pandemie”, a spus Klaus Iohannis.

În ceea ce privește finanțarea școlii românești prin PNRR – aspect solicitat intens de sindicatele din educație – Iohannis a subliniat că acești bani europeni pot fi folosiți pentru școli verzi. De altfel, marte parte a bugetului european alocat este destinat zonei ecologice:

„Am căutat cele mai bune zone în care pot fi solicitați bani pentru a face școala românească mai bună. Dorim să oferim tuturor copiilor șansa de a învăța suficient de bine pentru a avea o meserie serioasă, a viitorului. (…) În același timp, ne dorim pentru dascăli un mediu care îi încurajează să meargă mai departe, să dea o educație corespunzătoare tinerei generații. Pentru societate, ne dorim tineri bine pregătiți, dispuși și capabili să aibă meserii bune, bănoase și să obținem o societate care câștigă bine și care își permite să plătească pensiile pentru cei în vârstă. Trebuie să pornim de unde suntem acum: multe școli cu probleme, un sistem subfinanțat de multe decenii și cu elevi care vor mai mult. Putem să facem diferența cu acești bani europeni. Domenii – digitalizarea! Educația trebuie digitalizată, calculatoare, tablete și mult mai mult: platforme digitale pentru online, digitalizarea întregului sistemului școlar, trebuie să avem toate datele la loc. Trebuie să învățăm din lecțiile pandemiei, este nevoie de materiale pentru online, de pregătirea profesorilor. (…) Dotare: Nu s-au mai făcut dotări în școlile românești de foarte mulți ani – mobilier școlar, laboratoare, biblioteci ș.a. (…) Putem să avem școli „verzi”, unde se produce energie alternativă, unde se respectă circuitele materialelor ș.a.m.d. Sunt doar câteva din zonele care ne-am propus să folosim acești bani europeni pentru a schimba din temelii școala românească și spre ceea ce am numit România Educată”, a mai spus Iohannis.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.