Spread the love

Florin Gheorghe (41 de ani) este director general al Regiei Autonome Exploatarea Domeniului Public și Privat Constanța (RAEDPP) de șase luni. Începând de luni, 2 septembrie, potrivit unei decizii a Consiliului de Administrație al Regiei, a fost numit pentru un mandat de patru ani. Fost deputat de Constanța în mandatul 2012 – 2016, de altfel cel mai activ parlamentar constănțean în acel mandat, Florin Gheorghe a înlocuit legiferatul cu… manageriatul. Noua conducere a Regiei constată faptul că greaua moștenire a fostului director, Mădălina Iulia Moțățăianu, produce și astăzi efecte și, prin urmare, sunt multe probleme care trebuie rezolvate. Astfel, directorul general al RAEDPP, Florin Gheorghe, ne-a vorbit despre problemele cu care se confruntă Regia, planurile de viitor și multe altele, fiind amabil să ne detalieze în cadrul unui amplu interviu:

REPORTER: Pentru aceste prime șase luni de mandat, ce ați găsit în regulă și, mai ales, în neregulă la Regie?

FLORIN GHEORGHE: În regulă am găsit anumite lucruri, în neregulă destul de multe lucruri, dar ușor-ușor am reușit să le aducem pe un făgaș normal. În primul rând, în neregulă putem spune că a fost o lipsă de viziune sau un plan concret de acțiune, deși Primăria, de multe ori, a insistat și chiar a alocat sume importante de bani acestei Regii pentru dezvoltare și pentru renovarea anumitor obiective pe care orice constănțean le consideră emblematice pentru oraș și lucrul acesta a fost cel mai important care era în neregulă. Anumiți colegi și angajați ai Regiei oarecum evitau să pună în practică ideile foarte bune pe care le aveau. Din lipsă de întâlniri, de dialog în interiorul instituției, erau ori amânate, ori abandonate, ori nu erau spuse. De când am venit director la Regie, în fiecare luni de la 09:00 avem ședință cu toți directorii, cu șefii de servicii și săptămânal avem un plan pus la punct pentru săptămâna în curs. Discutăm toate problemele, planurile de viitor, probleme urgente care ne apasă și care trebuie rezolvate. Un alt lucru care mi s-a părut anormal a fost lipsa acestor ședințe. Din ce am înțeles, ședințe nu s-au făcut aproape niciodată. Mi se pare un lucru anormal, conducerea Regiei trebuie să se întrunească și să dezbată problemele.

„AM FĂCUT DEMERSURI LA GUVERN PENTRU ACTUALIZAREA CHIRIILOR”

REPORTER: Și care sunt cele mai mari probleme cu care vă confruntați? Să ne axăm pe spațiile, imobilele pe care le administrați. Chiriași abuzivi? Nu se plătesc chiriile? Și ce soluții aveți în acest sens?

FLORIN GHEORGHE: În primul rând, chiriași care nu plătesc nu avem. Cetățeni care locuiesc abuziv în anumite spații avem, însă cei care intră abuziv în spații sunt notificați, urmăm calea legală – instanță și după terminarea procedurii îi evacuăm. Unii înțeleg și eliberează spațiile de bunăvoie, dar marea majoritate nu și atunci îi evacuăm cu executorul judecătoresc, jandarmeria. Dar, nu există oameni care să nu fie la zi cu chiriile. Un lucru cu care eu nu sunt de acord și nici colegii mei, reprezintă cuantumul chiriei pentru fondul locativ de stat, pentru că sunt foarte mici, aceste chirii nu au mai fost actualizate din 2007. Am făcut demersuri la Guvern pentru actualizarea lor, trebuie dată o Ordonanță de Urgență, am înțeles că se lucrează la ea și probabil în scurt timp va fi adoptată. Este un dezavantaj pentru cei care au închiriat locuințe de pe piața liberă și care plătesc chirii la valoarea pieței, iar chiriașii noștri… vă dau un exemplu: un apartament de două camere, vis-à-vis de Cazinoul din Constanța, are o chirie de 90 de lei! Dacă ne uităm la prețul zonei, este cam 4-500 de euro, la noi 90 de lei, ceea ce mi se pare un lucru anormal, incorect, imoral față de ceilalți cetățeni care nu au avut norocul să beneficieze de o locuință de la RAEDPP și este un efort destul de mare să plătească sume în euro… Totuși, cuantumul chiriilor la noi este foarte-foarte mic. De multe ori, avem și plângeri din partea unor chiriași, pentru că anumite imobile au nevoie de reparații, unele destul de costisitoare, însă la nivelul chiriilor pe care îl practicăm noi astăzi ne este aproape imposibil să avem bugetul necesar să investim în aceste clădiri. De aceea, de multe ori îi îndemnăm pe chiriași să facă un efort financiar și să renoveze singuri, pentru că, până la urmă, nici bani nu încasăm și mai vin și cheltuieli, pretenții…

REPORTER: Apropo de reabilitări de clădiri… cele din peninsulă? Cele 16, mai exact. Care este planul în privința lor?

FLORIN GHEORGHE: Am făcut expertiza tehnică la cele 16 clădiri, la unele am început lucrările de reabilitare, dar sunt anumite clădiri pe care noi ne-am dori să le exploatăm altfel. Chiriașii care locuiesc în momentul de față în aceste clădiri să îi relocăm în alte clădiri pe care le deținem și care sunt goale, astfel încât clădirile cu un potențial economic ridicat să fie reabilitate și propuse spre închiriere ca afacere, ca business, iar chiriile vor fi consistente, nu mai vorbim de fondul locativ de stat, vom avea licitații, cu chirii care se practică pe piață. În alte cazuri, sunt clădiri mai „după colț” și care nu au potențial economic mare și sunt locuite, vor fi reabilitate doar acoperișurile și fațadele. Interiorul rămânând în sarcina chiriașilor.

REGIA PROMOVEAZĂ PRODUCĂTORII LOCALI ȘI IESE… ÎN STRADĂ!

REPORTER: Pentru prima dată, Regia a ieșit… din birou și a organizat un târg. Mai urmează alte… ce mai urmează, de fapt? Vorbiți despre ele.

FLORIN GHEORGHE: Această Regie, printre multe obiecte de activitate, îl are și pe acela de a organiza târguri. Regia nu a organizat de mulți ani târguri cu tematică. Poate că acesta nu a ieșit chiar cum ne-am dorit noi, dar învățăm din greșeli, am făcut un târg, ne dorim să devină o tradiție, ca în fiecare lună, în ultima săptămână de lucru, să organizăm câte unul. De Sfânta Maria a fost acest târg legat de „darurile mării” l-am numit noi, cu artiști care confecționează diverse obiecte de artă, handmade-uri. Luna aceasta (august – n.r.) am discutat cu producătorii de flori din județul Constanța, vrem să facem un târg de flori. Deja am contractat corturile și am înțeles că mai avem niște solicitări și s-ar putea să suplimentăm numărul acestor corturi, de la 10 să ajungem la 15. Din câte văd, cred că acest târg va avea succes, ulterior să facem un târg al producătorilor de vinuri din Dobrogea, pentru că avem multe crame. În decembrie, cu siguranță, vom face un târg de Crăciun. Tot în parcul de la teatrul Oleg Danovski, pentru că vedem că foarte multe târguri se organizează în Piața Ovidiu. Nu am vrea să aglomerăm și noi mai mult această zonă și dorim să promovăm și alte zone din oraș, ca puncte de atracție. Ne gândeam… sper de la anul să organizăm și pe strada Ștefan cel Mare târguri cu tematică, cum ar fi de Mărțișor.

BAZARUL DE „LA RUȘI”, ÎN AMPLU PROCES DE REABILITARE

REPORTER: Piețele! De ce producători locali și nu ceva la… îndemână, cum ar fi parteneriate cu supermarket-uri?

FLORIN GHEORGHE: Noi ne dorim să ajutăm producătorii români, cei care vin și vând în piețe. Supermarket-urile au o promovare agresivă, care atrag cât mai mulți clienți de partea lor. Însă, de multe ori, calitatea produselor din supermarket-uri au o calitate mai redusă, nu sunt chiar așa de naturale cum ne-am dori sau cum eram învățați să consumăm. Din acest motiv, ne dorim ca în piețele noastre să vină cât mai mulți producători locali, de legume, alimente și ne-am făcut și un plan de investiții pentru reabilitarea piețelor. Ne dorim ca în momentul în care vom finaliza aceste reabilitări fiecare piață să aibă spații cu destinație exactă: legume, fructe, pește, carne, lactate. Vechea conducere era axată doar pe închirierea spațiului, nu conta ce se face în el. Exemplu concret în piața Pescăruș: spațiu în care se produce momeală pentru pește și alt spațiu cu cuști pentru câini! Mi se pare anormal ca într-o piață agro-alimentară să se producă altceva decât produse agro-alimentare. E aiurea, de ce o mai numim piață dacă facem altceva? Toate aceste piețe vor avea destinații precise. În momentul de față, avem proiectarea pentru trei piețe, am terminat proiectarea și pentru bazarul Eliberării sau „la ruși” cum este cunoscut…

REPORTER: … care încă păstrează specificul anilor 1990.

FLORIN GHEORGHE: … anii 1980 – 1990, da, de aceea l-am și prins în prima etapă de reabilitare. Acest bazar, ar putea să fiți surprins, chiar aduce venituri bune Regiei. De aceea am considerat să fie în prima investiție. Nu am ieșit încă pe piață cu nici un fel de poză, idee, doar am anunțat că renovăm, nu vrem să creadă lumea că prezentăm doar niște poze și am luat decizia ca în momentul în care vom avea autorizațiile și începem efectiv șantierul și sunt utilajele vom ieși cu toate detaliile.

În urma finalizării procesului de selecție și luând în considerare Raportul final de evaluare a candidaților din lista scurtă și propunerile de numire pentru posturile de directori executivi, conform normativelor legale privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, CA al RAEDPP a hotărât numirea pentru un mandat de patru ani, cu începere de la data de 01.09.2019 până la data de 31.08.2023 (inclusiv), a lui Florin Gheorghe – Director General (reprezentant legal al RAEDPP Constanța), a lui Iuliana Dobrin – Director Direcția Economică, a lui Caterina Diamandescu – Director Direcția Juridică, a lui Florin Serghei – Director Direcția Tehnică, a lui Cătălina Olanda Pantelimon – Director Direcția Administrare Imobile, a lui Florin Laurențiu Enceanu – Director Direcția Piețe, Târguri și Oboare.

Potrivit RAEDPP, etapa întâi a constat în analiza dosarelor de candidatură în vederea întocmirii listei scurte de candidați, iar în etapa a doua s-au realizat interviurile cu candidații selectați pe lista scurtă și selecția finală. De asemenea, selecția a fost efectuată de un expert independent specializat în recrutarea resurselor umane, contractat în condițiile legii.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *