Incompetența, condiția avansării profesionale. Cazul Constantin Dancu (PARTEA 1)

Românii se obișnuiesc de mai mulți ani cu o tristă realitate: cu cât cineva se pricepe mai puțin la un lucru, cu atât are șanse mai mari să fie pus într-o funcție care să-i permită să administreze acel domeniu. După un secol de secătuire a celor mai bune resurse umane, fie că vorbim de războaie, comunism sau valul postdecembrist de plecare din țară, cert este că națiunea română nu este un sac fără fund al bazinului genetic și astăzi vedem cum vârfurile incompetenței, șmecheriei, golănelii ocupă cele mai înalte funcții în stat. În lipsa oamenilor cinstiți și educați ne lovim constant de zidul competențelor false de pe scena publică. Evident că nici Poliția nu poate să facă notă discordantă.

CITEȘTE ȘI:

DNA a luat în vizor MSP-ul lui Dancu. Circ la MAI! IGPR: „A încălcat legea, dar nu îl sancționăm, îl aducem în legalitate”

TOMIS NEWS prezintă sinteza unor materiale de audit efectuat la Inspectoratul de Poliție al Județului Constanța în 2007, în prima parte și în perioada 2012 – 2015, în a doua parte. Vom vedea astfel cum constatarea incompetenței, care, în cazul Poliției, este sinonimă cu punerea în pericol a ordinii și siguranței publice, merge mână în mână cu avansarea profesională. Dacă la Constantin Dancu s-au constatat nereguli grave din toate perspectivele, Ministerul Afacerilor Interne nu a ezitat să îl promoveze constant.

Zeci de pagini de constatări cu caracter negativ timp de mai mulți ani nu au avut, în final, nici o relevanță. Constantin Dancu a avansat fără nici o problemă și, din mai 2018, este inspector șef al IPJ Constanța.

Să începem:

Pe 30 ianuarie 2007 apăreau concluziile din raportul Corpului de Control al MAI privind evaluarea echipei manageriale a IPJ Constanța din cadrul Direcției Poliției Rutiere, ca urmare a dispoziției rezolutive a Inspectorului General, chestorul principal de Poliție Dan Fătuloiu. Raportul este consemnat de comisar șef de Poliție Dumitru Jianu.

S-au avut în vedere organizarea și planificarea activităților în cadrul serviciului Poliției Rutiere, condusă atunci de Constantin Dancu; modul de soluționare a evenimentelor rutiere ș.a.m.d. Serviciul Rutier Constanța avea atunci 13 ofițeri, 88 de agenți și cinci salariați civili și dotat cu 37 de autoturisme, 12 motoscutere și opt motociclete, raportul vorbind de un deficit de 14 autospeciale și șapte motociclete. Dacă aceasta, într-adevăr, nu i se poate imputa lui Dancu, ceea ce urmează din perspectiva planului de muncă este înfiorător și redăm din raport:

 

De asemenea, se constată că Dancu avea de mai mulți ani apucături de tip „mi se rupe” când vine vorba de IGPR:

Dancu, către IGPR: „Relax, băieți, mă știu cu procurorii!”

Pentru că vorbim de încălcări repetate ale dispozițiilor interne, raportul mai arată următoarele constatări negative:

În ceea ce privește calitățile de manager ale lui Constantin Dancu la Serviciul Rutier, raportul este mai mult decât elocvent:

 

VA URMA!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*