Spread the love

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (APMC) a demarat din decembrie 2019 licitația privind atribuirea serviciilor de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.

Pe 24 noiembrie 2019, nava Queen Hind, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi şi un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a scufundat parţial pe bordul drept în bazinul Portului Midia, fiind înclinată parțial la 60 de grade. Nava, cu pavilion Palau, pleca din Portul Constanța, zona Midia, cu destinaţia Jeddah – Arabia Saudită.

Cum a pus mâna GSP pe milioane de lei, deși compania… este NECONFORMĂ!

Prima licitație a avut loc în decembrie și s-au înscris opt companii, respectiv Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare, Eurobalkan Manpower SRL, Poseidon – CO, Sea Wolf Marine Group, Shark SRL, Sirius Salvage Limited, Spanopoulos Group SA, dar și Grup Servicii Petroliere SRL în consorțiu cu GSP Offshore SRL.

Procesul verbal privind deschiderea ofertelor s-a întocmit pe 24 decembrie, comisia de evaluare fiind formată din următorii:

Ca de obicei, GSP s-a prezentat cu o mulțime de probleme:

În preajma anului nou, contractul între APMC și GSP nu a mai fost semnat, întrucât negocierea financiară a eşuat. În stilul caracteristic, GSP a solicitat a doua zi după câștigarea licitației un preț mult mai mare decât bugetul prevăzut de APMC – 19.200.000 de lei. Practic, dublu. Astfel, pe 31 decembrie 2019 a fost reluată procedura, în sensul că au fost invitate din nou toate firmele să depună ofertele.

Cum s-a umflat prețul pentru ranfluarea Queen Hind

Costel Stanca este, din partea PNL, director general al APMC din 23 decembrie 2019. Amplasarea acestuia la șefia Portului Constanța servește unor interese despre care urmează să aflăm. Marți, APMC a informat că au participat nouă companii la cea de-a doua licitație. În realitate, au participat șase, au fost descalificate cinci și a rămas în picioare pentru negocierea financiarădoar… GSP. La negociere, Comănescu a cerut nu mai puțin de 37,757 milioane lei!

Oferta GSP a fost respinsă în Consiliul de Administrație al APMC, spre disperarea lui Stanca. Contractul trebuia atribuit către GSP, așa că Stanca, personal, a înaintat o altă ofertă, de peste 27 milioane lei. Și această propunere a fost respinsă, însă votul din CA este interesant: 3 voturi împotrivă, 2 abțineri și un singur vot pentru, al lui Mircea Burlacu, cunoscut ca fiind un apropiat al președintelui GSP.

Marți, 14 ianuarie, APMC a semnat cu GSP contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei. Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare.

Potrivit APMC, durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operațiunile nu pot fi realizate din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile sau restricțiilor impuse de Căpitănie sau alte autorități relevante.

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

One thought on “În timp ce autoritățile dorm, APMC a dat un contract „cu dedicație” pentru GSP-ul lui Gabriel Comănescu”

  1. Care autoritati? Cine crede ca Romania, dupa 30 de ani de democratie, devenind cea mai saraca tara din EU, are autoritati?

    Ma simit in siguranta. Autoritatile vegheaza

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *