Huțucă și Boroianu vor mai mulți bani pentru Spitalul Județean Constanța și primării. „Bugetul de stat trebuie să asigure creșterea reală a salariilor bugetarilor, dar şi stabilitate în sectorul privat”

Președintele Filialei Constanța a Partidului Național Liberal, deputatul Bogdan Huţucă și deputatul Robert Boroianu au depus, luni, mai multe amendamente la proiectul bugetului de stat și asigurărilor sociale pe 2018.

Unul dintre amendamentele propuse de cei doi parlamentari se referă la suplimentarea sumelor alocate Ministerului Sănătății, pentru capitolul Dotarea unităților sanitare cu aparatură medicală, cu suma de 1.140.000 lei, bani care vor fi folosiți pentru dotarea Spitalului Clinic Județean Constanța cu aparatură fibroscan și aparat ecograf cu elastosonografie. „Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța deservește peste 200 de mii de pacienți în întreaga regiune. Pacienții cu hepatita C reprezintă un procent cuprins între 10-15% din total pacienți, iar tratamentul asigurat în urma achiziției aparaturii medicale este accesibil, eficace (non-interferon) și neinvaziv (înlocuind puncția biopsie hepatică). De aceea, este absolut necesar să ajutăm Spitalul Județean Constanța să se echipeze cu cele două aparate, care vor crește semnificativ calitatea actului medical“, au declarat deputații Bogdan Huțucă și Robert Boroianu.

CITEȘTE ȘI:

Bugetul de stat, pe masa Parlamentului: adoptare pe 21 decembrie. Creșteri semnificative pentru instituțiile de forță. Nici un leu pentru DGASPC Constanța

De asemenea, parlamentarii liberali au amendat proiectul bugetului de stat și în ceea ce privește nivelul încasărilor la bugetul de stat, propunând majorarea veniturilor bugetare, printr-o mai bună colectare a resurselor, în vederea respectării reglementărilor europene ratificate de România cu privirea la constrângerile bugetare, în vederea reducerii deficitului bugetar cu 0,8% din PIB (pentru încadrarea în obiectivul pe termen mediu). Astfel, potrivit amendamentului, Bugetul de stat se stabilește la venituri în sumă de 148.658,32milioane lei, iar la cheltuieli în sumă de 177.171,9 milioane lei, cu un deficit de 28.513,58 milioane lei, față de 141.395,5 milioane lei – forma adoptată de Senat.

Potrivit PNL Constanța, un alt amendament foarte important, care se aliniază cu poziția Asociației Orașelor din România (AOR), se referă la asigurarea finanțării administrațiilor publice locale, măcar la nivelul anului fiscal 2017, finanțare grav periclitată de cascadoriile PSD în domeniul fiscal. Reducerea cotei unice de impozitare va lovi puternic în bugetele administrațiilor publice locale, care vor fi lăsate fără importante sume de bani. Potrivit amendamentului depus de președintele Filialei PNL Constanța, deputatul Bogdan Huțucă, dar și de alți colegi liberali, în anul 2018, prin derogare de la prevederile art.32 și art.33 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat la nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale și din impozitul din pensii se repartizează o cotă de 20% la bugetul local al județului; 58% la bugetele locale ale comunelor, orașelor și municipiilor pe al căror teritoriu își desfășoară activitatea plătitorii de impozit pe venit; 22% într-un cont distinct, deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice,  la trezoreria municipiului reședință de județ.

Potrivit deputaților Huțucă și Boroianu, din cota de  22,00%  se repartizează bugetului local al județului o cotă de 27%, în completarea veniturilor proprii, în vederea asigurării unui buget minim de funcționare calculat prin înmulțirea numărului de locuitori ai județului cu suma de 300 lei, iar diferența rămasă se utilizează pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor și municipiilor, în completarea veniturilor proprii, în vederea asigurării unui buget minim de funcționare la nivelul sumei de: 750 lei/locuitor pentru unități administrativ-teritoriale care au statut de comună; 850 lei/locuitor pentru unități administrativ-teritoriale care au statut de oraș sau municipiu, altele decât cele reședință de județ; 950 lei/locuitor pentru unități administrativ-teritoriale care au statut de municipiu reședință de județ.

Foarte important, prin acest amendament se introduce o nouă prevedere, potrivit căreia comunele, orașele, municipiile și județele nu vor avea mai puțin de:1.500.000 lei pentru comune; 6.000.000 lei pentru oraşe;10.000.000 lei pentru alte municipii decât reședințe de județ; 50.000.000 lei pentru municipii reședințe de județ; județe.

Un alt amendament susținut de deputații PNL de Constanța specifică faptul că Termenele prevăzute la alin. (6), respectiv alin.(7) al art. 22 din Ordonanța Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA se prorogă până la data de 31 decembrie 2019.

Pentru sectorul privat, este important ca o astfel de măsură să se aplice într-o perioadă de timp care să poată asigura stabilitatea regimurilor fiscale, predictibilitatea acestora, conformarea voluntară, precum și asigurarea schimbărilor informatice”, se arată în expunerea de motive a deputatului Bogdan Huțucă.

Pe de altă parte, alte măsuri propuse de deputatul Bogdan Huţucă au în vedere „creșterea reală a salariilor din sectorul public potrivit prevederilor Legii nr. 153/2017, dar și asigurarea unei stabilități și predictibilități ale regimului fiscal în ceea ce privește sectorul privat”. În acest sens, Huțucă dorește ca, în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2020, nivelul accizelor și al altor taxe prevăzute la Anexa nr. 1 din Titlul VIII să se calculeze la valoarea de la  1 august 2017. „Măsura introdusă prin O.G. 25/2017 și-a demonstrat ineficiența bugetară – ca urmare a scăderii volumului consumului – precum și efecte negative asupra mediului de afaceri și inflației: creștere accelerată a prețurilor de consum, diminuarea competitivității agenților economici, efecte pe orizontală și creșterea evaziunii fiscale cu produse accizabile la frontieră”, a declarat Bogdan Huţucă.

Un alt element de slăbiciune al actualei proiecții bugetare gândite de guvernarea PSD-ALDE este reprezentat de presiunile sufocante asupra pensiilor românilor. Potrivit art. 1 alin. (5) din Constituția României „(5) În România, respectarea Constituției, a supremației sale și a legilor este obligatorie”. „Cu toate acestea, și în pofida prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, majorarea punctului de pensie așa cum este prevăzută de art. 102 nu este respectată în anul 2018. Astfel, prin prezentul amendament propunem doar respectarea prevederilor Legii nr. 263/2010 și eliminarea derogărilor de la aceste legi”, spune deputatul Huţucă.

Mai mult decât atât, atentatele guvernanților la pensiile private ale românilor trebuie să înceteze și eliminate transparent și rapid din proiectul de lege privind bugetul de stat și bugetul de asigurări sociale pe 2018. „În anul 2030, sistemul public de pensii se va confrunta cu reale dificultăți în asigurarea unei pensii corespunzătoare. Așadar, singura șansă pentru completarea veniturilor la pensie o reprezintă alimentarea, în creștere a contribuțiilor la pensiile obligatorii administrate privat – Pilonul 2. Nu trebuie ignorat efectul macroeconomic al impactului pozitiv al acestor contribuții asupra dinamicii investițiilor private din România, dar și asupra finanțării locale a deficitului bugetar”, a mai precizat deputatul liberal Bogdan Huţucă.

CITEȘTE ȘI:

Turcescu a depus 172 de amendamente la Legea bugetului de stat

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*