Huțucă (PNL) acuză PSD că s-a SUCIT în privința eliminării taxei de pod peste Dunăre. Lungoci: „Nu știu cum s-a blocat, dar de la 1 ianuarie sigur NU intră în vigoare. Trebuie o soluție…”

Ceea ce trebuia să fie o veste bună începând cu 1 ianuarie 2022, respectiv eliminarea taxei de utilizare a podurilor peste Dunăre, doar ce a devenit… istorie. Proiectul, inițiat de președintele PNL Constanța, deputatul Bogdan Huțucă, a rămas blocat în ultima comisie, cea de industrii, de trei săptămâni, ceea ce înseamnă că și dacă s-ar vota… ieri, nu putea să respecte termenul de aplicare.

Deputatul Huțucă îi acuză pe PSD-iști de blocaj și în special pe ministrul social-democrat al Transporturilor, Sorin Grindeanu, de blocare a proiectului:

„După un lung parcurs tumultuos de dezbateri, amânări, analize, legea eliminării taxei de pod ajunge, într-un final, pe ordinea de zi a Camerei Deputaților. În momentul în care am inițiat acest demers legislativ, am spus clar și răspicat că această taxă este incorectă față de toți utilizatorii acestor secțiuni de drumuri, atât timp cât plătesc rovinieta, adică taxa de drum. Principalul argument de eliminare a taxei este de natură economică. Este o povară în plus pentru toate întreprinderile – mici, mijlocii sau mari – din Dobrogea, pentru că această taxă distorsionează prețul final, adică încarcă suplimentar costul de producție, la orice bun care este produs în Dobrogea. Sumele pe care agenții economici le plătesc sunt colosale, pot ajunge la câteva zeci de mii de euro pe lună, având în vedere că această taxă este utilizată atât pentru aprovizionare, cât și la distribuția finală a produselor. Este esențial să înțelegem că prin aceasta, companiile din Dobrogea pierd startul atunci când concurează cu alte companii din țară, indiferent despre ce industrie vorbim. În altă ordine de idei, această ”dublă taxare” este total incorectă, având în vedere că, din momentul în care a fost plătită, nu s-a observat niciun fel de îmbunătățire a infrastructurii rutiere în județele Constanța, Tulcea, Ialomița, Brăila, Galați sau Călărași. Această formă de taxare este total incorectă, imorală și nedreaptă, mai ales că nu există o precizie clară privind destinația finală a banilor colectați. Nu este obligația cetățenilor județelor Constanța și Tulcea, a agenților economici sau a celor care vizitează Dobrogea să alimenteze și să susțină bugetul CNAIR. În momentul de față, evoluția tehnologică este o soluție la care această companie poate apela pentru colectarea mai bună a plății rovinietei. Am observat că în comisiile parlamentare a existat un consens privind eliminarea acestei taxe. Cât timp a fost în opoziție, PSD a susținut acest demers legislativ. În momentul de față, când portofoliul ministerial al transporturilor este susținut de către PSD, observ o ușoară schimbare de atitudine. Ministrul Grindeanu, dar și un sindicat al drumarilor, se declară îngrijorați privind eliminarea acestei taxe, iar efectul acestui lucru este unul care prejudiciază bugetul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Sper ca parlamentarii dar și ministrul transporturilor să țină cont de aceste argumente, pentru ca este total nedrept să protejăm bugetul CNAIR în detrimentul tuturor agenților economici din Dobrogea. Aștept să văd punctele de vedere exprimate de către partidele parlamentare în plenul Camerei Deputaților, pentru că amânarea sau ignorarea eliminării acestei taxe reprezintă o povară pentru agenții economici și pentru toți locuitorii Dobrogei. Îi invit pe toți parlamentarii dar și pe ministrul transporturilor să susțină acest proiect de lege, pentru că este datoria noastră să corectăm această nedreptate”, a transmis Bogdan Huțucă.

De partea cealaltă, social-democrații, evident, se apără. Printre ei, deputatul Lucian Lungoci, care s-a anunțat drept susținător al proiectului, ne-a precizat faptul că vorbim aceeași limbă cu liberalii și că va discuta cu ministrul pentru urgentarea adoptării:

„Domnul Huțucă văd că el nu își mai susține proiectul, e al lui. Eu îl susțin în continuare! Eu nu știu să fi fost la votul final și noi să votăm împotrivă! Trebuie să vină la votul final, atunci o s-o discutăm și noi… Astăzi dacă venea la vot, nu mai avea timpul necesar de a pleca la promulgare și să se respecte eliminarea taxei începând cu 1 ianuarie 2022. Tehnic, nu se mai poate aplica de la 1 ianuarie. Asta pentru că încă nu a ajuns la vot. La comisia de industrii a ajuns acum 3 săptămâni… De transporturi a trecut înainte de vară. Am vorbit cu colegii, cu toții am votat în acele două comisii. Problema e că nu a ajuns la votul final din plan! Asta e! Președintele ar fi promulgat pe 7, 8 ianuarie… O să discut și eu cu domnul ministru și trebuie să existe o soluție. Apoi, dacă am monta camere, puncte fixe de monitorizare a vinietei pe toate drumurile, ministerul ar încasa mult mai mulți bani. Și cum politica e arta negocierii putem să creștem încasarea acestor taxe. Gradul de încasare e foarte redus… Știu că vorbim aceeași limbă cu liberalii, dar trebuie să ne așezăm cu toții la masă și să clarificăm un calendar. Este într-adevăr o dublă taxare, sunt de acord, dar nu e OK să se întâmple asta pentru Constanța”, a spus deputatul Lungoci, pentru TOMIS NEWS.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.