GRAFIC România, pe locul CINCI în UE la numărul de decese în accidente rutiere anul trecut

Aproximativ 18.800 de persoane au fost ucise într-un accident rutier anul trecut, o scădere anuală fără precedent de 17% față de 2019. Acest lucru înseamnă că au fost cu aproape 4.000 mai puține persoane care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2020, comparativ cu 2019. Cu toate acestea, scăderea s-a datorat în mare parte efectului pandemiei COVID asupra mobilității, iar scăderea numărului de decese a fost proporțional mai mică decât scăderile puternice ale nivelurilor de trafic în întreaga UE, arată cifrele finale privind accidentele rutiere mortale din 2020, publicate joi de Comisia Europeană, înaintea Zilei mondiale de comemorare a victimelor accidentelor rutiere, celebrată duminică, 21 noiembrie, potrivit caleaeuropeana.

Cifrele preliminare pentru primele șase luni ale anului 2021 indică faptul că numărul de decese rutiere a crescut ușor (2 %) în comparație cu aceeași perioadă din 2020, dar a scăzut substanțial față de anii 2017-2019 (19 %). De asemenea, cifrele arată o scădere de 36% a numărului de victime în accidente rutiere în UE, în ultimul deceniu.

Captura%CC%86 de ecran din 2021 11 19 la 12.50.34 768x652 1

La nivelul UE, top cinci al țărilor cu cele mai multe victime în accidente rutiere în 2020 este completat, în ordine descrescătoare, de Germania (2719), Franța (2538), Polonia (2451), Italia (2395) și România (1646). La polul opus, statele membre care au raportat cel mai mic număr de decese în accidente rutiere, anul trecut, sunt Malta (11), Luxemburg (26), Cipru (48), Estonia (60) și Slovenia (80).

În ceea ce privește România, anul trecut a adus o scădere de 12% a numărului de victime în accidente rutiere, față de 2019, și o scădere per total de 31% în ultimul deceniu. Tot astăzi este publicată și o defalcare a deceselor în UE în funcție de utilizatorul drumului și de (alt) „vehicul principal” implicat în accident (date din 2019, până la disponibilitatea datelor dezagregate privind siguranța rutieră pentru 2020).

Infographic road fatalities by road user and main vehicle 768x433 1

Aceasta arată în mod clar că decesele au loc în proporție covârșitoare în coliziuni în care sunt implicate autoturisme și camioane, precum și necesitatea de a spori protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (VRU), cum ar fi pietonii și bicicliștii. Politicile UE evoluează deja în această direcție, noile măsuri de siguranță obligatorii introduse prin Regulamentul privind siguranța generală fiind axate pe VRU. Utilizatorii vulnerabili trebuie, de asemenea, să fie luați în considerare în mod sistematic de către țări atunci când aplică Directiva privind gestionarea siguranței infrastructurii rutiere.

Comisia Europeană depune eforturi pentru a pune în aplicare Cadrul strategic al UE în materie de siguranță rutieră 2021-2030 pentru a înjumătăți numărul de decese și de răniri grave pe drumurile europene până în 2030, ca o piatră de hotar pe drumul către “Viziunea Zero” – zero decese și răniri grave până în 2050.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *