Spread the love

În România o serie de lucruri sunt exact Secretul lui Polichinelle, bine cunoscute de autorități și tolerate ani de zile. Ilegalitățile din Portul Constanța sunt un astfel de exemplu și nici un ministru al Transporturilor al României post-decembriste nu a ridicat un deget. Despre celelalte instituții, de forță, nici nu mai vorbim, cu toții știm că ele fie tolerează toate neregulile fie sunt chiar autoarele lor.

Facem o scurtă trecere în revistă a ceea ce ar fi trebuit să fie Safe Port, zona de frontieră de stat, cu control și gard perimetral. În 2004, rezerviștii de la UTI au câștigat un contract de 60 de milioane de euro cu Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC), potrivit căruia trebuie să construiască un gard metalic care să închid ermetic spațiul comunitar, pentru că, nu-i așa, vorbim de frontiera estică a Uniunii Europene. Mai sunt trei ani până când gardul trebuie finalizat, numai că până acum nu s-a bătut un amărât de țăruș. În urmă cu câțiva ani, UTI rezolvase cu o serie de camere video – complet inutile, la 100 de ori prețul de achiziție, apoi un raport al Curții de Conturi a dezvăluit o gaură de 400.000 de euro, pe care UTI a achitat-o instant integral și care a fost urmată de un retur generos al conducerii de atunci al APMC, printr-un nou contract pentru montarea unui… cablu de 2 km. Tunul a funcționat ca la carte.

Gardul european de protecție, care este acolo chiar dacă nu îl vedem

Gardul ultramodern, camerele ultramoderne și toate instalațiile aferente lipsesc cu desăvârșire, deși UTI a încasat toți banii pe contract de mai mulți ani, în plus chiar – pentru serviciile de așa-zisa pază. Despre pază urmează să vorbim:

Motorina curge ca la chiuvetă

Poliția Națională, Poliția de Frontieră, SRI și alte instituții și societăți private sunt direct responsabile de tolerarea a ceea ce se petrece dincolo de gardul imaginar de securitate europeană. O serie de instalații artizanale de colectare de produs petrolier se află situate pe teremul APMC, în vecinătatea porților de acces nr. 7 și nr. 8. În fiecare noapte, în jur de 02:00-03:00, produsul petrolier este colectat și scos din Port cu concursul pazei de la poarta de acces nr. 9:

Evident, nu vorbim despre săgețile sau micii hoți cu două găleți pe care, periodic, polițiștii constănțeni anunță cu mare tam-tam că i-au… prins, ci de o încrengătură mult mai serioasă.

Motorina în cauză are clasificarea Euro 5 și nu greșim cum nimic dacă spunem că avem de-a face cu un adevărat câmp petrolifer exact în Portul Constanța, de unde se extrag zilnic între 200 – 300 de litri de produs finit. Este o procedură care durează de doar 20 de ani. Acest produs este comercializat ulterior în Agigea, Cumpăna sau Eforie ș.a. Nimeni din cadrul Serviciului de Mediu al APMC nu are nimic împotrivă, întrucât vorbim de incompetența și complicitatea autorității portuare și ale structurilor – la modul hazliu vorbind – de forță.

VA URMA!

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *