Franţa amendează Google şi Facebook cu 210 milioane de euro, pentru URMĂRIREA utilizatorilor

Organismul de supraveghere a confidențialității datelor din Franța a penalizat Google și Facebook cu o amendă combinată de 210 de milioane de euro, pentru împiedicarea utilizatorilor de a opri cele două companii să le urmărească activitatea online. Comisia Națională pentru Informatică și Libertăți (CNIL) din Franţa a anunțat joi că a penalizat Google cu o amendă record de 150 de milioane de euro pentru că a îngreunat posibilitatea utilizatorilor de a refuza cookie-urile, modulele ce urmăresc activitatea online. De asemenea, Facebook a primit o amendă de 60 de milioane de euro, din același motiv.

Consimțământul prealabil al utilizatorilor de internet pentru utilizarea cookie-urilor este un pilon cheie al reglementării UE privind confidențialitatea datelor și o prioritate de vârf pentru CNIL. „Când acceptați cookie-uri, se face cu un singur clic”, a declarat pentru The Guardian Karin Kiefer, șefa comisiei de protecție a datelor și sancțiuni din cadrul CNIL. „Respingerea cookie-urilor ar trebui să fie la fel de ușor ca și acceptarea lor”, mai spune ea.

Companiile au avut la dispoziție trei luni pentru a se conforma deciziilor CNIL, inclusiv pentru a facilita utilizatorilor francezi să refuze cookie-urile, penalitățile fiind de 100.000 de euro pentru fiecare zi de întârziere.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat, pe marginea acestei sancţiuni: „Oamenii au încredere în noi să le respectăm dreptul la confidențialitate și să-i păstrăm în siguranță. Înțelegem responsabilitatea noastră de a proteja această încredere și ne angajăm să facem schimbări ulterioare și să lucrăm activ cu CNIL, în lumina acestei decizii”.

La rândul său, un purtător de cuvânt al companiei-mamă a Facebook, Meta, a spus: „​​Examinăm decizia de sancţionare și rămânem angajați să colaborăm cu autoritățile relevante. Controalele noastre privind consimțământul cookie-urilor oferă oamenilor o gestionare mai sigură a datelor lor, inclusiv un nou meniu de setări pe Facebook și Instagram, unde oamenii își pot revizui și gestiona deciziile în orice moment, iar noi continuăm să dezvoltăm și să îmbunătățim aceste controale”.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.