Fechet (Mediu) susține că, din 2024, statul ar putea suporta o parte din leasingul maşinilor electrice

|
fechet

Ministerul Mediului intenționează să preia modelul francez de subvenționare a achizițiilor de mașini electrice, în care persoanele cu venituri mai reduse și care circulă un număr rezonabil de kilometri pe an, pot beneficia de leasing subvenționat.

Mircea Fechet, ministrul Mediului, a anunţat că ia în calcul ca, în anumite condiții, statul român să subvenționeze o parte din leasingul maşinilor electrice, pe model francez şi că va avea o discuţie cu producătorii şi importatorii de astfel de autoturisme.

Voi avea întâlniri cu producătorii şi importatorii pentru că la prima vedere cel puţin, văzând că lucrul acesta se face în Franţa, nu văd niciun motiv pentru care nu am putea, pentru cei care aleg să ia o maşină în leasing, poate nu vor să o cumpere cu banii jos. Vorbim doar de Rabla Plus, maşinile electrice. Speranţa mea e că atunci când vom anunţa programul să putem să fim la aceeaşi masă toţi marii producători de autoturisme şi cu importatorii şi să spunem că toată lumea e mulţumită”, a precizat Mircea Fechet.

Dacă se ia ca etalon programul pus derulat în Franța, este vorba de un leasing social menit să „democratizeze” cumpărarea de vehicule electrice. De acest program vor beneficia persoanele fizice, iar selecţia celor eligibili va ține cont de nivelul veniturilor și la rulajul anual ca șofer. Astfel, în Franța pentru a fi înscrisă în program o persoană trebuie să aibă un venit anual sub 15.400 de euro, în condițiile în care salariul mediu în Franța este în prezent de 2.340 de euro pe lună, deci un venit anual de 28.080 de euro. În plus, cei care aplică pentru program trebuie să parcurgă anual cel puțin 8.000 de kilometri sau să locuiască la cel puţin 15 kilometri distanță de locul de muncă.

În 2024, guvernul francez va asigura finanțare prin acest program pentru cel mult 25.000 de dosare, iar rata de leasing ar fi de 100 de euro pe lună fără avans prealabil. Ar mai fi de evidențiat un lucru important, programul nu finanțează achiziția de mașini electrice scumpe (Tesla, de exemplu), ci doar a modelelor de buget limitat. Referindu-se la programul Rabla Clasic, ministrul a menționat că îşi propune păstrarea valorii actuale a tichetului de 7.000 de lei,.

Ne propunem să păstrăm valoarea acelui voucher. Tendinţa ultimilor ani a fost aceea de a lua nu foarte mult, pentru a nu exista vreo problemă, tendinţa e de a lua bani din Rabla şi de a-i muta la Rabla Plus. Dar acest lucru nu se poate face decât cu paşi mici, pentru a nu dezechilibra ceea ce avem deja”, a spus Mircea Fechet.

– 25.500 lei (față de 51.000 lei, cum era până acum), pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie pe hidrogen, exceptând motocicleta

– 13.000 lei (de la 26.000 lei), pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO₂/km în sistem WLTP

– 13.000 lei (redus de la 26.000), pentru achiziționarea unei motociclete electrice.

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *