Facebook, Twitter şi Google, băgate de Biden în ședință la Casa Albă

Casa Albă discută cu companii de media, între care Facebook, Twitter şi Google, despre combaterea dezinformării legate de Covid-19 prin prevenirea răspândirii acesteia, a declarat un oficial al administraţiei Biden, transmite Reuters. Preşedintele Joe Biden, care face eforturi să reducă pandemia, a făcut din vaccinarea americanilor una dintre priorităţile sale majore şi a spus că este „un efort de război”.

Combaterea temerilor populaţiei faţă de vaccinare a devenit unul dintre impedimentele majore ale administraţiei sale. De la declanşarea pandemiei s-au intensificat apelurile din partea parlamentarilor care cer companiilor să combată răspândirea dezinformării legate de Covid-19. Este prima oară când au apărut informaţii despre discuţiile directe ale Casei Albe cu companiile pentru a aborda această problemă.

Dezinformarea care provoacă reticenţă faţă de vaccinare va fi un obstacol major în convingerea tuturor să se vaccineze şi nu există jucători mai mari implicaţi în acest lucru decât platformele de socializare. (…) Discutăm cu ei… pentru a înţelege importanţa informării greşite şi a dezinformării şi a modalităţii prin care pot să o elimine rapid”, a spus sursa.

Oficialul a dat ca exemplu protestele anti-vaccinare de la stadionul Dodger din Los Angeles, de la începutul lunii februarie, şi a afirmat că administraţia de la Casa Albă vrea să prevină ca astfel de evenimente să mai aibă loc. Protestul, organizat pe Facebook prin intermediul unei pagini care promovează afirmaţii neadevărate despre pandemie de coronavirus, măşti şi imunizare, a blocat pentru scurt timp accesul pe stadion, care este unul dintre cele mai mari centre de vaccinare din ţară, unde autorităţile din domeniul sănătăţii administrează peste 8.000 de vaccinuri pe zi.

Evenimentul a scos în evidenţă măsura în care platformele de socializare au devenit un instrument major pentru mişcări cum este cea anti-vaccin, care răspândesc informaţii greşite şi dezinformări. Potrivit unui raport realizat de Center for Countering Digital Health în iulie 2020 a constatat că paginile deţinute de persoane care se opun vaccinării şi-au mărit numărul de urmăritori cu cel puţin 7,8 milioane de persoane, începând din 2019. Companiile s-au angajat în mod repetat să elimine conţinutul de acest tip de pe platformele lor.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *