Explicația oficială: de ce solicită băncile informații despre expunere politică, salariu sau loc de muncă

Băncile solicită clienţilor informaţii precum salariul, locul de muncă, expunerea politică şi starea civilă din cauza unei directive europene pentru combatarea spălării banilor, care le determină să-şi întrebe clienţii sursa veniturilor şi averii. În acelaşi timp, banca trebuie să raporteze acti­vi­tă­ţile suspicioase din conturile clienţilor pe baza a cât mai mul­te informaţii obţinute de la clienţi, a spus Thomas Bernet, Chief Risk Officer la ING Bank România, pentru ZF.

Directiva AML (Anti Money Laundering) ne for­ţea­ză să întrebăm sursa veniturilor şi averii. Aceste in­for­maţii trebuie să le avem pentru că dacă este ceva suspicios în activitatea clientului, trebuie să o detectăm. Pentru a o de­tecta, trebuie să avem informaţiile necesare de bază. Dacă detectăm ceva suspicios suntem obligaţi să raportăm acel cont, pentru a se lua măsurile necesare în cazul în care există o fraudă în acest sens. Scopul este să prevenim frauda financiară“, explică Thomas Bernet.

El spune că această directivă europeană a venit de la Parlamentul European şi cele mai multe ţări au implementat-o în anii 2016-2017, dar România a întârziat cu implementarea. Astfel, România a adoptat această directivă în anul 2019.

Nu cred că este o problemă a băncii centrale, mai de­gra­bă a guvernelor. Cred că BNR este dornică să vadă aces­te directive implementate. ING, datorită poziţionării cen­trale în Olanda, adoptă noile măsuri şi directive, pe măsură ce se fac disponibile“, a adăugat Thomas Bernet.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.