EUROSTAT confirmă: România, țara cu cea mai RIDICATĂ rată a accidentelor rutiere mortale! Expuneri la Bruxelles: „Le-am explicat ce înseamnă crucile de pe DN2…”

Numărul persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere a scăzut cu 2,5% în 2019, comparativ cu 2018, cea mai ridicată rată a deceselor în urma accidentelor rutiere fiind în România (96 de decese la un milion de locuitori), arată datele publicate joi de Oficiul European de Statistică (Eurostat). În 2019, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere s-a situat la 22.756, din care 44% erau ocupanţii vehiculelor, 20% pietoni, 16% motociclişti, 9% biciclişti şi 11% alte categorii (inclusiv vehicule utilitare şi vehicule grele de marfă, autobuze şi autocare, mopede şi alte vehicule).

În ultimii zece ani s-a înregistrat o tendinţă descrescătoare a numărului persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere. Comparativ cu 2009, numărul acestora a scăzut cu peste 10.000 (minus 31%), de la aproape 33.000 la mai puţin de 23.000 în 2019. Comparativ cu populaţia fiecărui stat membru UE, cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2019 de accidentele rutiere s-a observat în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori), Irlanda (29), Malta (32), Olanda şi Danemarca (ambele cu 34), Germania şi Spania (ambele cu 37), iar cea mai ridicată rată s-a înregistrat în România (96 de decese la un milion de locuitori), Bulgaria (90), Polonia (77) şi Croaţia (73). În 2019, au fost în total 51 de decese la un milion de locuitori pe ansamblu UE.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă organizată la Săbăoani – judeţul Neamţ, că a explicat la Bruxelles necesitatea alocării fondurilor, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, pentru construcţia autostrăzii A7.

A7 este proiectul principal din PNRR. Am fost la Bruxelles, le-am explicat ce înseamnă DN2, crucile de pe DN2, ce înseamnă calvarul lipsei de siguranţă şi al drumurilor care trec prin localităţi. Aşa i-am convins că avem nevoie de drumuri moderne. Europa de Vest şi Centrală şi le-a construit de 20-30-40 ani. Noi trebuie să o facem acum, avem nevoie de aceşti bani europeni. Cei mai mulţi bani pe zona rutieră din PNRR sunt pentru Moldova, care a fost lăsată în urmă atâta timp”, a declarat, într-o conferinţă de presă, ministrul.

La rândul său, vicepremierul Dan Barna a subliniat că sume importante din PNRR pe infrastructura rutieră sunt alocate pentru proiecte din Moldova:

Avem PNRR în care pe zona de infrastructură sunt 7,6 miliarde euro, din care aproape 3 miliarde pe rutier, 3,68 miliarde euro pe feroviar. O parte importantă din aceste sume se referă, pe infrastructura rutieră, la A7 şi capetele din A8. Aceste autostrăzi vor fi infrastructură cu adevărat modernă, cu staţii de reîncărcare, cu perdele forestiere, cu internet care funcţionează, cu toate acele lucruri pe care lumea modernă le poate asigură, astfel încât Moldova să intre direct în categoria zonelor dezvoltate din punct de vedere al infrastructurii rutiere”, a precizat Dan Barna.

Vicepremierul Dan Barna, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, şi vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, Cristina Prună, s-au aflat, joi, într-un turneu prin mai multe judeţe din regiunea de nord-est, pentru a-şi exprima susţinerea pentru infrastructura din această zonă.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

One thought on “EUROSTAT confirmă: România, țara cu cea mai RIDICATĂ rată a accidentelor rutiere mortale! Expuneri la Bruxelles: „Le-am explicat ce înseamnă crucile de pe DN2…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *