Spread the love

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (APMC) a demarat din decembrie 2019 licitația privind atribuirea serviciilor de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.

Pe 24 noiembrie 2019, nava Queen Hind, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi şi un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a scufundat parţial pe bordul drept în bazinul Portului Midia, fiind înclinată parțial la 60 de grade. Nava, cu pavilion Palau, pleca din Portul Constanța, zona Midia, cu destinaţia Jeddah – Arabia Saudită.

CITEȘTE ȘI:

APMC a acționat în mare grabă în privința celor două licitații, dovadă fiind faptul că nu a solicitat de la ofertanți garanție de participare, așa cum ne-a confirmat instituția pe 23 ianuarie:

Mai mult, potrivit documentelor obținute de TOMIS NEWS, APMC nu a solicitat nici măcar experiență similară în domeniu:

A doua licitație a APMC a desemnat Grup Servicii Petroliere SRL în consorțiu cu GSP Offshore SRL pentru operațiunile de ranfluare. Astfel, GSP s-a apucat de treabă, iar pe 25 ianuarie macaraua GSP Neptun, de 1.800 de tone, pleca din portul Constanța Sud Agigea spre Midia, pentru aducerea la suprafață a Queen Hind.

Din planul operațiunii

Între timp, pe 20 ianuarie ISU Dobrogea preciza pentru TOMIS NEWS faptul că „modalitatea de neutralizare a deșeurilor provenite de pe nava Queen Hind va fi prin ardere la incineratorul de la Măcin”, la fel și DSVSA Constanța, fără a ne preciza însă locația incineratorului:

Trei zile mai târziu Instituția Prefectului Constanța ne informa cu privire la faptul că în Portul Midia a fost instaurată zonă de excludere în jurul epavei:

Sabotatul Comănescu și minciunile GSP

Operațiunea efectivă de scoatere a epavei plină cu oi din Portul Midia a început, sâmbătă, 1 februarie și, după doar două ore, a… eșuat. Nava s-a rupt în cateva locuri, iar mai multe spire ale cablurilor au cedat.

Imediat după acest nefericit eveniment, reprezentanții GSP, în frunte cu Gabriel Comănescu, au invocat greutatea suplimentară a navei, punți intermediare, susținând faptul că s-au bazat pe documentația prezentată de autoritățile portuare și Căpitănie.

În realitate, Gabriel Comănescu știa cel puțin încă din 29 ianuarie faptul că există punți intermediare și că greutatea navei este mai mare decât a fost specificat în documentele oficiale. În ciuda conștientizării, Comănescu a dispus continuarea operațiunilor neconforme de ranfluare, apoi a acuzat duminică, 2 februarie, toate autoritățile posibile pentru că îl sabotează, singura sa preocupare concretă fiind modificarea contractului cu APMC cu, evident, creșterea costurilor:

Încă o problemă la orizont: incineratorul!

Atât DSVSA Constanța cât și GSP susțin faptul că oile moarte vor fi transportate la un incinerator specializat și autorizat sanitar veterinar. Nu există nici o explicație rațională pentru care GSP va transporta 600 de tone de oi moarte, în stare avansată de putrefacție, pe o distanță de 130 de km până la incineratorul de la Smârdan, din județul Tulcea.

TOMIS NEWS s-a deplasat la respectiva locație, unde s-au constatat lucruri pe care GSP nu o să le spună niciodată. De mai mulți ani, Cazacioc & Co. SRL – incineratorul în cauză – a fost în mai multe rânduri ținta plângerilor venite de la brăileni și de la autoritățile brăilene, care au acuzat mirosul insuportabil venit de peste Dunăre. Atmosfera din zonă este constant împânzită de mirosuri greu de suportat, iar măsurile dispuse de autorităţile de mediu au fost respectate doar de ochii lumii.

În iulie 2016, Cazacioc & Co. SRL a fost amendat cu 100.000 lei deoarece s-a constatat că nu respectă prevederile autorizaţiei de mediu în baza căreia funcţionează. Tot atunci, firmei tulcene i-a fost suspendată activitatea timp de 60 de zile, perioadă în care era obligată să îşi pună la punct sistemele de evacuare a fumului şi de izolare a halelor, astfel încât să nu mai polueze olfactiv atmosfera. În octombrie același an, Comisariatul Judeţean Tulcea al Gărzii Naţionale de Mediu a constatat că firma şi-a remediat toate problemele, astfel că a decis să îi permită reluarea activităţii.

Măsura a fost ilogică, întrucât în 2017 problema mirosurilor pestilențiale a revenit, iar în vara anului trecut, în noaptea de 25 spre 26 august, un incendiu a izbucnit la incinerator, fiind afectată o suprafaţă de sute de metri pătraţi.

„Arde o suprafaţă de aproximativ 500 de metri pătraţi din hala metalică, cu risc de prăbuşire, în care sunt aproximativ 100 de tone de deşeuri animale şi 50 de tone de făină proteică. În exteriorul halei, incendiul se manifestă pe o suprafaţă de aproximativ 200 de metri pătraţi, la 50 de tone de deşeuri animale”, afirmau atunci reprezentanţii ISU Tulcea.

VA URMA!

Facebook Comments

One thought on “Eșecul GSP în ranfluarea navei Queen Hind, PREVIZIBIL. Grija lui Comănescu: cere COSTURI SUPLIMENTARE de la APMC!”

  1. În primul rand ei nu cred ca au experiență în asa ceva și de aici primul eșec. Era oarecum de așteptat ca s-ar fi putut rupe sistemele sudate pe bordaj ori ruperea bordajului însă ceea ce a menționat responsabilul cu ranfularea, dl. care apărea la TV și dădea explicații / declaratii acesta din urma spunea ca la forță de 1300 tone cablurile au început sa cedeze. Rezulta faptul ca aceste cabluri ori erau uzate ori subdimensionate iar de aici acest Comanescu dorește sa păcălească statul roman pentru a solicita și mai mulți bani! A câștigat GSP-ul, foarte bine, dar sa se tina și de treaba ca la 4 mil de euro sa tot faci experiență în ranfulari de nave. Sa mai menționăm faptul ca macaraua când a fost cumpărată și modificata la SNC i s-a mărit capacitatea de ridicare mult peste cele 1800tone.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *