Elevii constănțeni NU vor vouchere pentru meditații! „Soluția este finanțarea programelor de ore remediale”

Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din București și Ilfov, Asociația Vâlceană a Elevilor, Asociația Elevilor din Mureș și Asociația Elevilor din Bacău critică afirmațiile Ministrului Educației și propunerea sa de a acorda vouchere pentru meditații. Duminică, 20 iunie, Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a declarat la Antena 3 faptul că elevii care au nevoie de pregătire suplimentară ar putea primi vouchere pentru meditații. Acesta a motivat propunerea prin prisma pierderilor educaționale foarte mari care s-au întâmplat anul acesta.

Considerăm declarațiile ministrului pline de ignoranță, având în vedere faptul că pierderile educaționale ar fi putut fi prevenite. Astfel, ministrul afirmă eșecurile sistemului de învățământ și existența unor lipsuri la nivelul activităților de predare. Simultan, există măsuri mai bune care ar putea ajuta elevii să își fixeze anumite noțiuni, precum crearea unor platforme online care să conțină materiale video cu lecțiile. Mai mult, fondurile acordate pentru asigurarea voucherelor ar putea fi folosite în vederea finanțării programului „Școală după școală”. Anul acesta, plățile pentru profesorii care realizează ore remediale au întârziat timp de două luni și jumătate, din cauza întârzierii semnării contractului de finanțare al proiectului. În acest sens, solicităm Ministrului Educației să nu inițieze un program de acordare a voucherelor pentru meditații, ci să se axeze pe finanțarea programelor de ore remediale și pe asigurarea unui act educațional de calitate în fiecare unitate de învățământ, astfel încât acestea să nu fie necesare”, au precizat asociațiile reprezentative.

Mi se pare inimaginabil faptul că Ministrul Educației afirmă că este conștient de inechitățile din sistemul de învățământ și de lipsa calității actului de predare doar că, în loc să acționeze în vederea stopării acestor fenomene, acesta decide să perpetueze și încurajeze consecințele lor. Obiectivul actual ar trebui să fie asigurarea unui act educațional de calitate, astfel încât meditațiile să nu mai fie necesare, nu creșterea accesului la ele”, a subliniat președintele AEC, Ariana Dudună.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *