Elevii constănțeni: „Deputații AMÂNĂ nevoile noastre! Vrem număr minim de zile pentru fiecare an școlar! ”

Asociația Elevilor din Constanța critică amânarea votării raportului Comisiei de învățământ din Camera Deputaților cu privire la proiectul ce reglementează un număr minimum de zile pentru fiecare an școlar! Marți, 8 iunie, Ariana Dudună, vicepreședinte AEC, a luat cuvântul în cadrul Comisiei de învățământ a Camerei Deputaților, argumentând necesitatea existenței unui număr minimum de zile într-un an școlar și îndemnând parlamentarii să acorde un raport favorabil proiectului de lege ce reglementează acest fapt. La nivelul comisiei, deputații au dat dovadă de ignoranță față de nevoile elevilor, aceștia ajungând să decidă amânarea votării raportului pentru următoarea ședință a comisiei, ce a fost anunțată pentru săptămâna următoare. Mai mult, atât deputații cât și Ministerul Educației au dat dovadă de lipsă de comunicare, inițiatorii susținând că s-au consultat cu Ministrul în prealabil cu privire la propunere și că acesta a fost de acord, urmând ca reprezentantul Ministerului să ia cuvânt în ședință și să critice inițiativa legislativă.

La momentul actual, România este una dintre cele 3 țări care au cele mai puține zile de școală din Europa, fiind de aproximativ 165 pe an. În comparație, state precum Italia și Danemarca au aproximativ 200 de zile de școală pe an. Astfel, materia ajunge să fie predată într-un mod dinamic, accentul fiind de multe ori pus pe activitățile de evaluare, nu pe cele de predare și exersare a cunoștințelor dobândite, în ciuda faptului că programa este încărcată, nevoile elevilor nu sunt împlinite, fapt materializat prin rezultatele României la testele PISA, fiind cele mai mici din ultimii 9 ani, și prin rata îngrijorătoare de analfabetism funcțional, aceasta ajungând până la 44%. De asemenea, având în vedere faptul că programa școlară rămâne aceeași, dar numărul de zile al fiecărui an școlar se schimbă anual, elevii sunt loviți de o inconsistență la nivel sistemic. Astfel, profesorii sunt nevoiți să treacă prin programă mai repede sau mai încet, în funcție de deciziile luate în anul respectiv, iar procesul de învățare ajunge în foarte multe cazuri să fie grăbit”, transmit asociațiile reprezentative.

Solicităm membrilor Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților să nu mai dea dovadă de ignoranță față de nevoile elevilor și să voteze un raport favorabil în ședința de săptămâna viitoare! E nevoie mai mult ca niciodată de oameni care să își asume și de măsuri care poate nu aduc voturi, dar care au un impact pozitiv asupra calității educației. Avem studii clare care ne arată că mai multă școală ajuta la maximizarea rezultatelor. Categoric nu este singura problemă și nu rezolva toate nemulțumirile, dar este un pas în față, rezultatele urmând a fi văzute peste ani. Orice amânare ne costă, iar tot acest timp pierdut prin comisii și teama de a adopta măsuri nepopulare au condus la sistemul pe care îl știm cu toții”, susține președintele AEC, Sabina Spătariu.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *