Elevii constănțeni: „Cîmpeanu și-a făcut un obicei din a lua decizii fără nici o formă de transparență”

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Timiș (AETM), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația pentru Educație și Justiție Socială Human Catalyst și Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (Fepal) trag un semnal de alarmă cu privire la introducerea evaluării standardizate. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat în cadrul conferinței de lansare a Raportului Național de Literație că își dorește ca în perioada 30 mai – 10 iunie, să realizeze evaluări standardizate la limba română, matematică și istorie, cu ajutorul companiei Brio.

„Această propunere este făcută din scurt și fără pic de consultanță, ministrul afirmând că ar „vrea să îl discutăm rapid și să-l facem operațional, rapid înseamnă ore”. Amintim faptul că Ministerul Educației și-a făcut un obicei din a lua decizii fără nicio formă de transparență decizională, încălcând constant Legea nr. 52/2003. Din declarațiile ministrului, programul pilot de evaluare standardizată se va realiza printr-un “parteneriat”, fără desfășurarea unei licitații publice. Mai mult, în acest context, putem ridica mai multe semne de întrebare cu privire la “reformele” pe care Ministerul le face pe fugă: Vor fi aceste teste în concordanță cu programa școlară? Va putea obține firma datele elevilor? Cât vor costa aceste teste și cine le va plăti? Vor fi testele avizate de Ministerul Educației? Mai mult, odată cu primul anunț al Ministerului Educației cu privire la introducerea evaluării standardizate, multiple școli au început deja să folosească la clasă platforma Brio. Astfel, părinților le-au fost ceruți bani pentru achitarea platformei, fiind astfel perpetuat fenomenul ilegal al fondului școlii. Considerăm anunțul Ministerului Educației ca fiind unul prematur, care nu răspunde nevoilor reale ale sistemului de învățământ. Evaluările trebuie să vină în avantajul elevilor, nu a diverselor firme”, au precizat asociațiile reprezentative.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.