Elevii constănțeni au luat în vizor proiectul lui Iohannis – „România educată”: „Instituie DISCRIMINAREA între noi!”

Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din București și Ilfov, Asociația Vâlceană a Elevilor, Asociația Elevilor din Mureș, Asociația Elevilor din Maramureș și Asociația Elevilor din Bacău critică inițiativa propusă în proiectul „România Educată” de a avea examene de admitere la liceele unde cererea este mai mare decat oferta. Inițiativa de a introduce examene de admitere la liceele unde cererea este mai mare decât oferta va produce o profundă inechitabilitate în rândul elevilor. Aceste examene de admitere vor fi concepute la nivel de unitate de învățământ, astfel neexistând un standard unitar de evaluare al elevilor. Din pricina acestei descentralizări, elevii vor trebuii să învețe nu doar pentru evaluarea națională, ci şi pentru examenul de admitere la liceul dorit, arată asociațiile reprezentative.

Fiecare unitate de învățământ va avea libertatea de a concepe examene diferite, care vor avea la bază diferite tipuri de exerciții. Examenele de admitere nu vor fi concepute precum examenele naționale, de experți în programă, ci de profesorii liceului, iar calitatea şi lipsa uniformității examenelor se va simți în rândurile elevilor. Examenele de admitere vor promova nepotismul şi practicile ilicite în învățământ. Elevii care fac meditații cu profesorii care concep examenele vor avea un imens avantaj în fața celorlalți. Profesorul va ştii ce fel de exerciții se vor da în examenul de admitere şi îşi va pregătii elevii foarte bine pentru ele. Mai mult, elevii nu vor putea parcurge toate tipurile de exerciții la școală, fiind nevoiți să se pregătească singuri pentru acest examen de admitere, încurajându-se astfel fenomenul meditațiilor.

„Solicităm Guvernului să păstreze modul de desfășurare al înscrieri la liceu ca până acum, pe baza mediilor de la Evaluarea Națională! Organizarea unor examene de admitere la licee, suplimentar evaluării naționale, va duce la discrepanțe foarte mari în pregătirea elevilor. Astfel, aceștia vor fi nevoiți să se pregătească suplimentar, pregătirea pe care o fac la școală pentru Evaluarea Națională nefiind suficientă intrării la liceul dorit, încurajându-se astfel fenomenul de meditații. Cei mai dezavantajați vor fi elevii din mediul rural, fiindu-le astfel tăiată posibilitatea de a studia unde își doresc, în lipsa posibilității de a se pregăti și a lucra direct pe tipul de subiecte redactate de fiecare liceu. Elevii trebuie să fie evaluați într-un mod unitar, egal, astfel încât să nu fie resimțite diferențe de subiectivitate”, subliniază președintele AEC, Ariana Dudună.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *