Spread the love

UPDATE:

În ședința de joi, Guvernul a decis să amâne adoptarea proiectului.

ȘTIRE INIȚIALĂ:

Guvernul României a discutat, joi, proiectul privind „aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla şi pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.445/2002”. Cu alte cuvinte, prin acest proiect, aeroportul Tuzla primește certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional și vor fi deschise un punct de trecere a frontierei de stat și un birou vamal de frontieră.

Operatorul privat, Regional Air Services, care operează aeroportul Tuzla, așteaptă această decizie din… 2012. După opt ani, Guvernul a fost convins de faptul că aeronavele angajate în anumite operațiuni aeriene de pe aeroportul Mihail Kogălniceanu reprezintă costuri ridicate: „Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla asigură operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în anumite operaţiuni aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, situat la distanţă mai mare faţă de ţărm, creşte destul de mult costurile (încărcătură mai mică şi consum mai mare de combustibil), fiind necesară totodată penalizarea aeronavelor la încărcătura comercială, pentru a se asigura operarea în siguranță a acestora.”

„Având în vedere concluziile Raportului nr. MT 23817/27.05.2013, precum şi importanţa existenţei unui aeroport deschis traficului internaţional care să permită operarea în condiţii optime, din punct de vedere al siguranţei şi al eficienţei, a aeronavelor ce desfăşoară activităţi de zbor pentru deservirea unor obiective situate în afara apelor teritoriale ale României din Marea Neagră, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Ministerul Afacerilor Interne au elaborat proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea deschiderii unui punct de trecere a frontierei de stat şi a unui birou vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. (…) Toate spațiile și utilitățile necesare pentru desfășurarea activităților de control la punctul de trecere a frontierei de stat și la biroul vamal de frontieră se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul Aeroportului Tuzla, conform adresei Regional Air Services nr. 1684/16.05.2012 și reconfirmată prin adresele nr.35914/14.08.2018 și nr. 19496/04.07.2019. În sarcina instituțiilor publice cu atribuții de control în punctul de trecere a frontierei vor rămâne cheltuielile pentru asigurarea personalului necesar și pentru dotări. (…) Cheltuielile de personal, pentru dotări și alte amenajări specifice se suportă de fiecare ordonator principal de credite pentru instituțiile care desfășoară activități în punctul de trecere a frontierei de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, potrivit legii”, se mai arată în expunerea de motive a proiectului Guvernului.

Ca urmare a viitorului statut, spațiile și utilitățile necesare pentru desfășurarea activităților de control la trecerea frontierei de stat, pentru activitatea vamală și pentru desfășurarea activităților de control sanitar-uman și fitosanitar se asigură, cu titlu gratuit, de către S.C. Regional Air Services S.R.L. în calitate de administrator al Aeroportului Tuzla. Programul de funcționare al punctului de trecere a frontierei de stat şi al biroului vamal de frontieră va fi același cu cel al Aeroportului Tuzla, de luni până vineri între orele 08:00-16:00. De asemenea, în punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră, se asigură controalele specifice pentru toți pasagerii și mărfurile fiecărui zbor internațional.

Pentru Poliția de Frontieră Română, posturile necesare efectuării controlului pentru frontiera de stat vor fi asigurate prin suplimentarea numărului de posturi aprobat Poliției de Frontieră Române din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne.

Dotările necesare pentru punctul de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla:

1. Aparate de detecție a falsurilor (Docubox)-2 buc;

2. Ștampile de trafic (2 pentru ieșire, 2 pentru intrare)-4 buc

3. Scanner 1buc

4. Imprimantă

5. Trusa narcotest – 1buc

6. Comparator video spectral-1 buc

7. Cătușe (4 perechi)

8. Pistoale – 6 buc

9. Birou directoral – 1buc

10. Scaun directoral -1buc

11. Birouri de lucru – 3 buc

12. Scaune ergonomic -7 buc

13. Fotolii -2buc

14. Canapele cu 3 locuri -2buc

15. Masa pentru ședință cu 4 locuri -1buc

16. Scaune fixe -16 buc

17. Măsuță de cafea-1buc

18. Bancă metalică încastrată în podea pentru 3 locuri -2 buc

19. Masă metalică -2 buc

20. Scaun cu masă de lucru -5 buc

21. Fișet metalic documente -4 buc

22. Fișet dublu de lemn, pentru documente, cu încuietoare – 5 buc

23. Dulap vestiar -15 buc

24. Bancă din lemn 4 locuri -2 buc

25. Flip-chart – 3 buc

26. Cuier pom -7 buc

27. Pat 90×200 cm -4 buc

28. Saltea 90×200 cm -4 buc

29. Lenjerie pat complete -4 buc

30. Noptieră -4 buc

31. Dulap haine -4 buc

32. Aparat climatizare 9000BTU slip invertor -4 buc

33. Aparat climatizare 12000BTU slip invertor -1 buc

34. Pupitru cu spațiu de scris -10 buc

35. Grup electrogen-15KVA -1 buc

36. UPS- cameră tehnică 10KVA -1 buc

37. TV LCD LED -32 ̎ – 1 buc

38. Dulap Rastel-armament -1 buc

39. Sistem de alarmă perimetral pentru spațiu armament -1buc

40. Sistem climatizare cameră tehnică freecooling -1buc

41. 1 Router

42. 1 Firewall

43. 3 switch-uri

44. 1 rack

45. 1ups rackabil

46. 1 centrală telefonică digitală 20 de abonați cu telefoanele aferent.

47. 7 stații de lucru+UPS

48. 5 cititoare optice pentru verificarea documentelor de călătorie

49. 1 multifuncțională alb-negru

50. 1complet de vize

51. 1 sistem de amprentare EURODAC

52. 4 stații portabile

53. 1 stație tetra fixă

Personalul Poliţiei de Frontieră Române:

6 posturi din care: – 1 ofiţer de poliţie;

– 5 agenţi de poliţie.

Pe Aeroportul Tuzla se desfășoară în prezent operaţiuni aeriene de transport public, aviaţie generală şi lucru aerian. Aeroportul a înregistrat în anul 2017 un număr de 2.608 mișcări aeronave, înregistrând un total de 16.051 pasageri. De pe Aeroportul Tuzla sunt efectuate în prezent și zboruri cu elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin poziţionate în afara apelor teritoriale ale României. În anul 2017 a fost înregistrat un număr de 1.022 de astfel de zboruri. Pentru o parte dintre aceste zboruri a fost necesară prezenta Poliției de Frontieră pentru efectuarea formalităților de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla.

CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV Echipamente tehnice achiziționate pe fonduri europene și repartizate la ISU Dobrogea

Aeroportul Tuzla, pe locul 3 în TOPUL mișcărilor de aeronave

Tuzla – New York, un zbor mic pentru aviația comercială, un zbor record pentru aviația generală

Facebook Comments

Advertisements

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *