Spread the love

Nu mai este nici o surpriză faptul că circulația pe Drumul Național 39 Constanța – Mangalia, în special între Agigea și Eforie Sud, reprezintă un adevarat calvar, în special în timpul sezonului estival. Turiștii și cei care fac naveta zilnic între municipiul Constanța și localitățile din sudul județului sunt nevoiți să stea în trafic și câte trei ore pe sectorul de drum între Podul de la Agigea (cel vechi) și Eforie Sud, în condițiile în care, în mod normal, această porțiune este parcursă în maxim 10 minute. Ținând cont de aceste aspecte, conducerea Consiliului Județean Constanța (CJC) și cea a Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri Constanța au căutat diverse soluții pentru descongestionarea traficului, oferindu-le șoferilor posibilitatea de a nu mai petrece în trafic ore bune. După mai multe discuții s-au găsit două soluții pentru descongestionarea traficului. Este vorba de reabilitarea unor sectoare de drum județean, care vor fi transformate în rute alternative pentru sudul litoralului, așa cum au precizat, miercuri, președintele CJC, Marius Horia Țuțuianu și directorul general al RAJDP, Lucian Lungoci.

„După cum se știe, în sezonul estival este un calvar, să circul de la Constanța spre stațiunile estivale și înapoi. Este acea problemă de la intrarea în Agigea până la intrarea în Tuzla când se poate face și trei ore pe acel sector de drum. Am avut consultări de la echipa de la CJC și administratorul RAJDP, Lucian Lungoci, și echipa sa. Și împreună am găsit două soluții viabile. Prima rută este cea care leagă A2 de localitatea 23 August pe traseul: descărcarea din Autostradă la Agigea, intrarea pe DN 39 până la Techirghiol, continuarea pe DJ 393 până la Moșneni și apoi pe DC 5 până la 23 August. Acest traseu are o lungime de 24 de kilometri, din care 13 km aferenți DJ 393, care se află la ora actuală la stadiul de drum de pământ. Cea de-a doua rută, leagă Autostrada A2 de localitatea 23 August dar pe un alt traseu: descărcarea din A2 la Medgidia, continuarea pe drumul județean care leagă localitățile Ciocârlia de Sus, Lanurile, Mereni, Topraisar, Amzacea, Pecineaga și ieșirea la 23 August. În acest caz vorbim de un traseu de 54 de kilometri de drum, din care 11 km între localitățile Amzacea și Pecineaga, care are nevoie de reabilitare. Nu vom exclude niciuna din variante și facem tot posibilul să le realizăm pe amândouă. Vom analiza în perioadă care poate fi realizată cel mai repede. Nu va fi făcut azi sau mâine, dar cu siguranță la începutul verii viitoare una din rute va fi dată în folosință“, a declarat președintele CJC, Horia Marius Țuțuianu.

La rândul său, administratorul RAJDP a declarat că pentru a realiza aceste drumuri este nevoie de urgentarea documentației.

„Pentru demararea lucrărilor, avem nevoie de cadastrarea sectoarelor de drum, avem nevoie de efectuarea unor expertize, de întocmirea unor studii de fezabilitate, de proiectare, după care trecem la execuție. Dacă toate lucrurile merg normal și undeva în luna februarie 2019 avem partea de documentație finalizată, în luna martie, imediat cum ne permite vremea, vom demara lucrările. Niciuna din variante nu o exclude pe cealaltă, ideal ar fi să avem ambele variante, ceea ce eu cred că se va realiza, nu în 2019, dar în 2020 vor fi sigur ambele. Sunt două lucrări diferite, în prima variantă avem un drum de pământ între localitățile Techirghiol și Moșneni cu o distanța de 13 km, care se va face de la zero. Va fi un efort mare, dar avem capacitatea de a realiza lucrare. Numai pentru realizarea fundației acestui drum avem nevoie de 77.000 de tone de piatră, adică 2.000 de transporturi de autocamioane. Pentru partea de asfalt avem nevoie de 22.000 de tone de asfalt. Tehnic, avem 4 luni de executat lucrările dacă ne permite și vremea. Dacă discutăm de cealaltă rută, Amzacea – Pecineaga, este un drum care a fost reparat în 2011, dar din păcate lucrarea nu a rezistat decât șapte luni. Nu ne-am apucat de acest drum pentru că am fost angrenați într-un proces cu firma care a construit. Nimeni nu a câștigat pentru că proiectul a fost greșit. Acolo sunt câteva particularități pentru că pe 11 km sunt pânze apă la suprafață. Vom vedea care va fi soluția tehnică“, a spus Lungoci.

Prima variantă de ocolire pentru DN39 este: Autostrada Soarelui A2 – DN39 – Agigea – DN38 – Techirghiol – DJ393 Moșneni – DC5 – 23 August – DN39, tronson de aproximativ 25 de km, cu aproximativ 2 km mai lung față de drumul vechi. Cea de-a doua variantă ocolitoare este: Autostrada Soarelui A2 – Medgidia – DJ381 – Ciocârlia de Sus – DJ308 – Lanurile – Mereni – DJ391 – Topraisar – DN38 – Amzacea – DJ392 – Pecineaga – DJ394 – Dulcești – 23 August, acestă variantă având o distanță aproximativă de 54 de km fiind aproximativ egală cu ruta de pe DN39 spre sudul litoralului.

Rută ocolitoare A

Rută ocolitoare B

CITEȘTE ȘI:

Lungoci, la ora bilanțului la RAJDP. Țuțuianu: „Toți acei contestatari ziceau să închidem. Până la finalul mandatului meu Regia va fi din nou un jucător important pe piață”

Facebook Comments

One thought on “Drumul spre sudul litoralului, mai scurt? Consiliul Județean vrea să ofere turiștilor și constănțenilor două rute alternative”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *