Drulă (Transporturi): „Operatorul privat al cărui conductor BEAT a produs un accident NU va mai putea efectua transport feroviar”

Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță, anunță ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Cu siguranța feroviară nu are nimeni dreptul să se joace. Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele: operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță. Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță. La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora. Vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați”, spune, joi, ministrul Cătăin Drulă.

El afirmă că deciziile vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă.

Aceste incidente – soldate din fericire fără victime omenești – provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură. În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București – Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată. Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului. Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie. Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019). Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei. Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Și aici cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor. La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută”, conchide Drulă.

Mecanicul trenunului de marfă care a lovit o altă garnitură staționată, în stația Fetești, jud. Ialomița, ar fi adormit și ar fi fost sub influența alcoolului, a spus, joi dimineața, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. De asemenea, sistemul care ar fi trebuit să frâneze trenul nu funcționa.

Drulă, în coliziune cu Cîțu

Premierul Florin Cîțu a transmis joi un mesaj adresat ministrului Transporturilor, în care îi sugerează că directorul CFR, Ovidiu Vizante. ar trebui demis. „Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, a scris premierul. Mesajul premierului vine după reacția nervoasă a directorului CFR care a fost întrebat despre o altă situație feroviară petrecută noaptea trecută cu copii blocați 8 ore într-un tren, în câmp. Directorul CFR, Ovidiu Vizante, a declarat, joi dimineața, la Antena 3, că directorii CFR au încercat să găsească miercuri noaptea o soluție pentru trenul blocat în câmp și a reacționat iritat când a fost întrebat de ce nu s-a găsit o soluție pentru cei 30 de copii care au stat opt ore în tren.

Și de ce mă întrebați pe mine? Noi am pus la dispoziția CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom. Eu vă spun ce informații am eu. Încercați să vorbiți cu responsabilii, cei care conduc circulația. (…) Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții! Încercați să găsiți transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren. (…) Eu sunt în funcție, eu iau deciziile. De ce trebuie să veniți dumneavoastră să îmi spuneți ce trebuia să fac dacă vă spun că nu se putea face?” a declarat Ovidiu Vizante.

Întrebat dacă au primit călătorii măcar apă cât au stat în câmp, directorul CFR a răspuns: „Vor primi când ajung la București”.

Ministrul Transporturilor îl apără pe Vizante. Cătălin Drulă a spus la Antena 3 că Ovidiu Vizante nu a dormit toată noaptea și a lucrat pentru a găsi soluții în vederea remedierii situației. Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, susține că reacția din această dimineață a fost pe fondul „oboselii acumulate”.

A fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu, sub nicio formă nu vreau să se înțeleagă că aș fi indiferent la disconfortul pasagerilor”, explică directorul CFR Călători. Acesta precizează că compania a depus și depune toate eforturile pentru a depăși dificultățile survenite cât mai rapid.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *