Spread the love

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, afirmă că autorităţile trebuie să ia decizii rapide cu privire la desfăşurarea cursurilor, pentru a asigura condiţii cât mai bune pentru elevi şi cadrele didactice.

„Suntem într-o dinamică, prin urmare, dacă se întâmplă ceva, trebuie să luăm decizii rapide, să intervenim acolo unde este cazul şi să-i primim pe copii în condiţii extraordinar de bune, pentru că ne preocupă siguranţa şi sănătatea copiilor, dar şi a cadrelor didactice. Cu toţii trebuie să fim sănătoşi, ca să putem să desfăşurăm un act educaţional de calitate. (…) Eu merg acum la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, să vedem care este situaţie de ieri şi până astăzi. Am întâlnire cu inspectorii şcolari generali adjuncţi, cu inspectorul şcolar general şi inspectorii pentru dezvoltare instituţională de la fiecare sector în parte”, a spus Monica Anisie.

Ludovic Orban a declarat sâmbătă că propunerile legate de modalitatea în care începe şcoala au pornit de la consiliile de administraţie, iar decizia finală a aparţinut comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţă. Premierul a precizat că autorităţile sunt pregătite să reacţioneze la orice situaţie care apare după deschiderea anului de învăţământ. Șeful Guvernului a mai spus că şcolile sunt în proprietatea localităţile şi este o legătură directă între autoritatea locală şi conducerea unităţilor de învăţământ.

„Şcolile sunt în proprietatea localităţilor. Şcolile au practic o legătură directă cu autoritatea locală, în consiliul de administraţie al şcolilor sunt reprezentaţi profesorii, părinţii, autorităţile locale. Există o departajare a competenţelor între inspectoratele şcolare care urmăresc în special partea de programă şcolară, aplicarea legislaţiei în domeniul educaţiei şi autorităţile locale care sunt implicate în investiţii, cheltuieli materiale şi servicii. Această colaborare trebuie să funcţioneze în beneficiul copilului. Din cauza asta au existat dialoguri ample în toată perioada premergătoare şcolii între inspectoratele şcolare, reprezentanţii autorităţilor şcolare, directorii unităţilor şcolare astfel încât să se ia toate măsurile pentru buna pregătire a anului şcolar. (…) Se ştie de mult cum începe şcoala. A existat un dialog permanent cu conducerile unităţilor şcolare, cu cadrele didactice, cu sindicatele din educaţie, cu autorităţile locale. Sigur că deschiderea şcolii este un proces care presupune decizii în fiecare unitate şcolară. Există lăsată o anumită autonomie în privinţa deciziilor. Practic, propunerile legate de modalitatea în care începe şcoala pornesc de la consiliile de administraţie ale şcolilor. Sigur, decizia a fost luată în final de comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă. De asemenea, am instituit obligaţia managerilor, directorilor de şcoli, de a asigura, prin intermediul diriginţilor, învăţătorului, legătura cu părinţii, astfel încât să se ia toate măsurile şi suntem pregătiţi să reacţionăm la orice situaţie care apare”, a afirmat Ludovic Orban.

Duminică, 13 septembrie, premierul a declarat, cu privire la începerea școlilor, că există temeri, însă totul poate fi remediat. Tot el i-a rugat pe părinți să aibă încredere.

„Decizia de a începe anul școlar este o decizie care era clară din punctul meu de vedere. Sigur că există temeri, sigur că sunt diferite aspecte care n-au fost puse la punct în detaliu. Orice fel de aspect poate fi remediat. (…) Eu îi rog pe părinți să aibă încredere”, a spus Orban.

Președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, a spus duminică faptul că soluția mai potrivită pentru aplicarea celor trei scenarii privind revenirea la școală ar fi fost adaptarea lor la nevoile fiecărei unități școlare.

„Trebuie să fim flexibili. Chestiunea asta cu împărțirea în zone galbene și verzi, sau roșii trebuie să fie adaptabilă fiecărei școli. Nu contează numai numărul de cazuri care se înregistrează într-o anumită localitate, incidența aceea acumulată din ultimele două săptămâni, contează școala cum este din punct de vedere al spațiilor, al condițiilor igienico-sanitare, al numărului de elevi din fiecare clasă. Cred că e normal ca în zonele verzi, unde înghesuiala e prea mare, să aplici pentru un scenariu hibrid, în zonele galbene, unde numărul de elevi din clasă este mic, să poți să mergi pe un scenariu similar zonei verzi. Această aplicare nediscriminatorie, ținând cont doar de criteriul incidenței cumulate, nu e cea mai fericită și cred că ar putea să fie reevaluată în următoarele săptămâni, ținând cont de condițiile pe care le oferă fiecare școală și de numărul de elevi din fiecare școală. Una este, de exemplu, într-o zonă cu scenariul galben să lucrez alternativ la copiii din clasele gimnaziale în două serii, dacă în clasă sunt 36 de copii, și altă situație dacă în clasă sunt 15 copii, cum de exemplu este în foarte multe școli din mediul rural. Acolo nu e nevoie să vină alternativ, poate să vină permanent la școală, pentru că sunt puțini copii. Chestiunile astea trebuie foarte bine reglate, dar din păcate prevederile din actele normative actuale nu menționează explicit această posibilitate de adaptare a programului școlilor ținând cont de condițiile pe care le oferă școala în mod strict și lucrul ăsta generează fie neînțelegeri, fie tensiuni, fie imposibilitatea asumării unor măsuri de către conducerea școlilor”, a declarat Alexandru Rafila.

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *