Spread the love

Joi seară a avut loc ședința Comitetului Național pentru Situații de Urgență, în cadrul căreia a fost adoptată Hotărârea privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel național și a măsurilor de prevenire și control al infecțiilor în contextul pandemiei provocate de covid 19. Măsurile au fost anunțate de ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela; acompaniat de ministrul Sănătății, Nelu Tătaru și secretarul de stat din cadrul MAI, Raed Arafat.

Măsurile anunțate, multe la număr, sunt similare cu cele din timpul stării de urgență, iar o categorie aparte care, efectiv, s-a speriat de instituirea stării de alertă o reprezintă navigatorii. Îngrijorați și în perioada stării de urgență (detalii AICI și AICI), navigatorii s-au trezit că trebuie să intre în izolare din momentul revenirii în țară. Un ordin al ministrului Sănătății a clarificat acest aspect, navigatorii nefiind obligați să intre în autoizolare sau carantină în momentul intrării în țară.

Probleme: întârzierea schimburilor de echipaj!

Rămân însă o serie de probleme: schimburile întârziate de echipaj, care produc oboseală pentru cei aflați de mai multe luni în voiaj și probleme de natură socială pentru cei aflați pe uscat, așa cum a transmis, vineri, directorul general al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale (CERONAV), Ovidiu Cupșa.

„Marinarii care se repatriază sunt exceptați de la autoizolare sau carantină. Începând de astăzi, 15 mai, odată cu intrarea în vigoare a stării de alertă, intră în vigoare și Ordinul Ministrului Sănătății 816/2020, pentru completarea ordinului 414/2020. Acesta prevede exceptarea de la izolare la domiciliu sau carantină institutionalizată a „personalului navigant român maritim și fluvial care se repatriază prin orice mijloc de transport, dacă la intrarea în țară nu prezintă simptomele SARS-Cov-2”. Aceștia vor trebui să prezinte autorităților „certificatul pentru lucrători în transportul internațional”. Totuși, trebuie avut în vedere că, în situații justificate, privind prezența unora dintre simptome, DSP poate dispune carantină instituționalizată sau izolare la domiciliu. În privința schimburilor de echipaj, acestea se pot face în continuare doar în porturile românești, cu curse charter sau terestru. La acest moment legislația românească este în totalitate adecvată schimburilor de echipaj, dar anularea unor zboruri de linie la nivel mondial și restricțiile impuse de unele state impun costuri mari sau fac imposibilă realizarea fluidă a acestora. Peste 150.000 de marinari au schimburile întârziate la nivel mondial, ceea ce induce în multe cazuri oboseală cronică pentru marinarii aflați la nave și probleme de natură socială pentru cei de la uscat”, a transmis Ovidiu Cupșa.

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *