Spread the love

Transportatorii care utilizează drumul de legătură dintre A4 și P7 au avut zilele acestea neplăcuta surpriză să constate că tronsonul refăcut în urmă cu nici un an de zile – printr-o firmă apropiată de social-democratul Niculae Bădălău – arată ca… după bombardament. Porțiuni mari au început să cedeze și transportatorii ne-au reclamat faptul că situația este similară și pe podul Chimpex, în zona rosturilor de dilatație. Astfel, având în vedere valorile de trafic greu din zonă, este de așteptat ca până în această toamnă drumul să fie complet distrus. Evident, toți transportatorii sunt convinși că „așa se întâmplă când lucrarea se execută în nici o lună, fără respectarea normelor tehnice”.

Pe drumul de legătură dintre A4 și P7 au fost turnate două straturi de asfalt, însă sub aceste straturi sunt plăcile vechi de beton armat, care rod pe dedesubt din asfaltul proaspăt, situație la care se adaugă căldura din această perioadă și valorile de trafic greu, astfel că vom vorbi despre acest drum la timpul trecut. Drumul este zilnic tranzitat de peste 300 de tiruri, cu încărcătură de minim 40 de tone fiecare, plus transporturile agabaritice de peste 100 de tone. Referitor la transporturile agabaritice, acestea sunt permise prin încălcarea reglementării privind tonajul podurilor din Portul Constanța, cu acceptul conducerii Administrației Porturilor Maritime Constanța (APMC), aspect pe care Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene (IPTANA) l-a reclamat inutil Administrației încă din 2016:

Revenind la drumul cu aspect ca după bombardament, APMC a atribuit pe 26 şi 29 august 2019 două contracte pentru „Lucrări de întreţinere a drumurilor şi platformelor de circulaţie cu îmbrăcăminte din asfalt din porturile maritime – covoare asfaltice LOT I + LOT II”. Primul lot, în valoare de 1.141.468,3 lei, fără TVA, a fost însuşit de Asfalt Dobrogea SRL, reprezentată de Iurin Pancencu. Lotul al doilea, de 2.740.989,51 lei, fără TVA, a fost adjudecat de G&M Road Building Engineering SRL din Piteşti, reprezentată de Magdalena Emilia Alexandru. Referitor la G&M Road Building Engineering SRL, societatea făcea parte şi din asocierea de firme condusă de Building Construction MEA SRL, care a primit pe 4 aprilie 2019 contractul pentru lucrări de construcţii la Poarta 7 a Portului Constanţa, în valoare de peste 3 milioane de lei. Firma aproape şi-a dublat astfel cifra de afaceri într-un singur an, de la 23,6 milioane lei, în 2017, la 42,6 milioane lei, în 2018, în timp ce profitul net a crescut de 74 de ori, de la 81.000 lei la 6 milioane lei.

Niculae Bădălău

G&M Road Building Engineering SRL a primit în perioada septembrie 2018- august 2019 un număr de 11 contracte de la stat, în valoare de aproape 65 milioane lei. Societatea comercială este administrată de Paula Cuşă, soţia lui George Cuşă, unul din cei mai puternici afacerişti din Giurgiu. Paula şi George Cuşu sunt naşii lui Gabriel Bădălău, fiul lui Niculae Bădălău, baron PSD, fost ministru al Economiei.

Dragnea, Liviu Dragnea și Farcaș, de la DNA la… asfaltare în Port!

Cristinel Viorel Farcaș a fost directorul general al SC Confort Urban SRL, până în momentul în care procurorii DNA l-au depistat cu o serie de belele, precum abuz în serviciu, luare de mită, spălare de bani, instigare la delapidare, conflict de interese. Farcaș a semnat un dosar de recunoaștere față de aceste acuzații, DNA arătând că, în perioada mai 2014 – 2017, a participat la atribuirea a două contracte, către două societăți comerciale și ulterior la efectuarea unor plăți nelegale în cadrul celor două contracte ce au avut ca obiect servicii de transport rutier și închiriere utilaje în valoare de 22.764.600 lei, respectiv furnizarea de piatră spartă în valoare de 3.075.000 lei. Aceste contracte au fost încheiate cu încălcarea dispozițiilor legale care impuneau, printre altele, organizarea unor proceduri de licitație publică. Prin aceste acțiuni, inculpatul a prejudiciat bugetul SC Confort Urban SRL cu suma totală de 17.994.680 lei, reprezentând contravaloarea plăților ilegale efectuate în favoarea societăților executante. Acordul de recunoaștere l-a scăpat pe Farcaș de răcoare, astfel că instanța a decis în 2017 o condamnare de doi ani și patru luni cu suspendare și între 60 – 120 zile de muncă în folosul comunității. Între timp, în luna mai a acestui an, Agenţia Naţională de Integritate a constatat existenţa unei diferenţe nejustificate în cuantum de 185.889 lei (echivalentul sumei de 41.450,51 euro), între averea dobândită şi veniturile realizate, în perioada 1 iulie 2011 – 31 decembrie 2016, de către Cristinel Viorel Farcaş. ANI a sesizat Comisia de cercetare a averilor din cadrul Curţii de Apel Constanţa, în vederea începerii acţiunii de control cu privire la modificările patrimoniale intervenite şi veniturile realizate în perioada exercitării funcţiei de către Farcaș.

În ciuda problemelor, Farcaș a prins un post în cadrul APMC, cu o lună înaintea numirii lui Costel Stanca în funcția de director general, adică în noiembrie 2019 și, în prezent, coordonează lucrările de asfaltare ale Administrației, în cadrul Direcției de Infrastructură pe un salariu, evident, pe măsura importanței sale.

Tot conducerea liberală a APMC mai găzduiește sub aripa sa un consilier local de la Mangalia, Dop Oprea fiind vărul lui… Liviu Dragnea. Dop Oprea a fost recrutat în cadrul APMC la intervenția directă a lui Dragnea, în prezent fiind angajat pe un post fictiv, care nu există în organigramă, respectiv de coordonator în porturile Midia și Mangalia. La Midia, de exemplu, pentru postul de șef de birou este necesar un număr minim de angajați, care în realitate… nu există. Nu mai adăugăm faptul că nici Farcaș și nici Dop Oprea nu au nici cea mai vagă idee despre domeniul în care activează…

Referitor la drumul de legătură dintre A4 și P7, conducerea APMC a constatat starea dezastruoasă și, pentru a instala tăcerea asupra subiectului, și-a exprimat intenția de a-l repara din… bugetul propriu!

VA URMA!

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *