Spread the love

Faptul că președintele Grup Servicii Petroliere, Gabriel Comănescu, nu își achită datoriile, este un aspect de notorietate. Rar se mai găsește astăzi câte o societate comercială care să colaboreze cu GSP, din România nici atât, singurii care pot fi prostiți sunt companii străine, care nu cunosc în detaliu problemele magnatului dobrogean. Amintim că, în luna mai 2019, GSP a primit – ca de fiecare dată – un contract de la OMV Petrom. Sunt rare situațiile în care GSP primește de la OMV Petrom contracte în limitele legale, acesta fiind un astfel de exemplu, iar TOMIS NEWS a relatat în detaliu la momentul respectiv. Contractul este în valoare de un miliard de lei, pentru servicii integrate în zona de producție: reparații și întrețineri, cantină și catering, transport aerian, naval și alte instalații maritime, practic toată comunitatea de afaceri conexă acestei zone de activitate fiind angrenată în proiect, GSP fiind liderul de proiect, în ciuda deselor experiențe nefericite.

Cum era de așteptat, problemele nu au întârziat să apară, acestea fiind de o anvergură din ce în ce mai mare. GSP avea datorii uriașe (peste 3 milioane de euro) la momentul câștigării licitației – pe care nu ar fi avut cum să o câștige dacă legislația din România ar fi fost aplicată și ar fi avut vreo relevanță – oferta a fost dezavantajoasă și compania nici nu avea capacitatea să asigure obligațiile contractuale. În ciuda relatărilor noastre în fața autorităților lovite de stadii avansate de somnolență și incompetență, s-a ajuns astăzi, la doar un an de la câștigarea licitației, în situația în care subcontractorul GSP pe partea de aviație, HELIPORTUGAL, cu bază aeriană la Aeroportul RAS Tuzla, nu este plătit de GSP din luna februarie a acestui an. A fost și momentul în care HELIPORTUGAL a început să notifice GSP că, în caz de neplată a serviciilor, își vor rezerva dreptul legal să nu mai ridice elicopterele. Evident, nu au primit niciodată un răspuns.

Elicopter HELIPORTUGAL, la Tuzla

OMV Petrom achită la timp toate serviciile, în special pentru GSP, însă datoriile companiei lui Gabriel Comănescu depășesc niște milioane de euro și magnatul a luat decizia să nu își mai plătească subcontractorul. Totodată, GSP este în prezent în căutarea unui… alt subcontractor! O situație identică se regăsește la un alt contract, câștigat de GSP la o licitație a… surprinzător, OMV Petrom, fiind vorba de ELILOMBARDA, pe care Gabriel Comănescu a păgubit-o până astăzi cu peste 550.000 de euro. Cu sume similare, au mai fost păgubite NHV, firma de leasing Milestone sau CHC, iar GSP este astăzi, practic, în situația în care este evitată de toată comunitatea internațională de aviație.

Revenind la contractul cu OMV Petrom, în care HELIPORTUGAL este subcontractor, până în prezent GSP a confirmat ceea ce relatam: nu este în stare să respecte contractul. Astfel, toate platformele petroliere din Marea Neagră – inclusiv ale OMV Petrom, sunt lăsate fără MEDEVAC, adică evacuarea medicală de urgență, aspect unic în istorie și irelevant pentru instituțiile statului de drept.

Lucrătorii OMV Petrom de pe platforme, abandonați în largul Mării Negre

În mod evident, HELIPORTUGAL și-a suspendat furnizarea serviciilor și nu mai dorește să lucreze vreodată cu GSP, iar în prezent transportul se face exclusiv pe cale navală, ceea ce modifică timpul de reacție de la 2-3 ore până la… 12-14 ore! Mai grav este faptul că platformele 6 și 7 ale OMV Petrom nu mai au capacitatea de a efectua schimburi de echipaje, pentru că la ele se poate ajunge doar cu… elicopterul! S-a încercat și în trecut schimbul pe cale navală, însă s-a soldat cu accidente și… decese. Astfel, angajații în cauză, pe lângă faptul că nu pot fi recuperați de acolo, nu beneficiază nici de minima garanție de servicii medicale prin evacuare de urgență, fapt garantat de – spre amuzamentul general – legislația din România.

Confruntat cu această situație, Gabriel Comănescu a găsit soluția de salvare: piloții străini ai HELIPORTUGAL sunt bolnavi de… Covid – 19 și de aceea nu vor să zboare! Comănescu a transmis pe toate canalele de care beneficiază că acești piloți sunt infectați cu coronavirus și, timp de 14 zile, nu pot să zboare, ceea ce este un fals de proporții. Piloții HELIPORTUGAL nu sunt bolnavi de Covid și, după urletele lui Comănescu, au fost testați. Rezultatele testelor pentru cei 14 piloți portughezi au venit joi, 23 iulie: NEGATIV. Este o strategie adoptată recent de Gabriel Comănescu, amintim că în luna aprilie a acestui an a refuzat să își plătească o serie de angajați de pe platforma Uranus, acuzându-i că sunt… bolnavi de coronavirus.

Iritat de context, Gabriel Comănescu a continuat astăzi prin canale suplimentare belicoase, respectiv presa din București, care acuză HELIPORTUGAL că produce evaziune de proporții, este o companie care fentează cu succes statul român și care nu a plătit un leu la stat de peste 10 ani. Adevărul este următorul: HELIPORTUGAL lucrează în România de 14 ani. La sfârșitul fiecărui an, HELIPORTUGAL primește o adeverință de la Agenția Națională pentru Administrare Fiscală, care se trimite în Portugalia, pentru evitarea dublei impozitări. În situația despre care vorbim, impozitarea se reține la sursă, adică nu la HELIPORTUGAL, ci la… Grup Servicii Petroliere, fiind beneficiarul contractului de la OMV Petrom. Astfel, singura entitate care nu își plătește taxele și impozitele este Grup Servicii Petroliere, grupul de societăți GSP fiind la rândul lui spart în mai multe firme înregistrate în străinătate, Gabriel Comănescu fiind un cunoscut om de afaceri maltez și luxemburghez!

VA URMA!

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *