Crușoveanu (PNL): „Portul Constanța rămâne al României”

Premierul Florin Cîțu a anunțat recent că a fost aprobat un proiect de lege care abrogă legea ce interzicea vânzarea activelor companiilor de stat din România. Este vorba despre legea nr. 173 din 13 august 2020. Printre aceste companii de stat se numără și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, care administrează porturile maritime românești. În acest moment, CNAPM este deținută în proporție de 80% de statul român, iar 20% din acțiuni sunt deținute de Fondul Proprietatea. Așadar, o cincime din port este deja privat. Prin abrogarea legii, se deschide calea spre vânzare unui pachet de acțiuni. Guvernul nu a anunțat dacă vrea să păstreze pachetul majoritar sau dacă vrea să vândă mai mult de 50% din acțiuni, ceea ce ar însemna pierderea controlului asupra portului.

Deputatul constănțean liberal, Marian Crușoveanu, membru în Comisia pentru trasporturi și infrastructură, transmite că „aceste știri care apar periodic sunt interpretative și departe de realitate” și, pentru a clarifica întreaga situație, îl va interpela pe ministrul Transporturilor:

Zilele trecute, a apărut o știre despre vânzarea portului, creând valuri pe plan local. Am observat că acest subiect apare periodic, din 2012 sau chiar de mai devreme, tulburând apele. Având în vedere că situația Portului Constanța este una complexă, din perspectivă juridică, atrage mereu aceste rumori și suspiciuni de vânzare. Este o temă importantă, mai ales că, pentru județul nostru, Portul Constanța reprezintă cea mai mare ”uzină”, unde mii de oameni muncesc, de aceea astfel de știri au un impact direct asupra acestora. Din discuțiile purtate zilele acestea, atât cu reprezentanții instituției, cât și cu agenți economici care își desfășoară activitatea în port, am înțeles că aceste știri care apar periodic sunt interpretative și departe de realitate. Este un mod greșit de interpretare a legii, mai ales că Portul Constanța nu se află în acea listă care a circulat în mass media. În plus, din perspectivă juridico-tehnică, este imposibil ca acesta să fie vândut sau privatizat. Din calitatea mea de membru al Comisiei pentru Transport și Infrastructură din cadrul Camerei Deputaților, pentru o clarificare a situației și o informare corectă a opiniei publice, privind Portul Constanța, voi adresa o întrebare ministrului Transporturilor, astfel încât să putem avea o situație concretă. Sunt necesare aceste clarificări din partea Ministerului, mai ales că, atât din perspectivă economică, cât și din perspectivă militară, Portul Constanța are un rol strategic pentru România”, a transmis Crușoveanu.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *