CONSTANȚA: Actele de identitate care expiră își păstrează valabilitatea 90 zile de la încetarea stării de alertă

Actele de identitate sunt valabile, chiar dacă au termenul de valabilitate expirat. Ca atare, nu trebuie să vă prezentați la Serviciul Evidență Persoane pentru preschimbare. Legea 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 art.4 alin.(5) precizează clar că documentele eliberate de autoritățile publice care expiră în perioada stării de urgență și a stării de alertă își păstrează valabilitatea 90 zile de la încetarea stării de urgență/alertă.

„Facem apel la toate instituțiile să țină cont de legea care prevede menținerea valabilității actelor și să accepte documentele care au termenul de valabilitate expirat. Dacă aveți o urgență și trebuie totuși să vă preschimbați în această perioadă cartea de identitate, nu uitați să vă faceți programare online pe site-ul Direcției Locale de Evidență Persoane pentru a evita aglomerația de la ghișeu. De pe același site puteți afla și care sunt actele necesare pentru obținerea cărților de identitate și a vizelor de reședință, pe care vă rugăm să le aveți la dumneavoastră, pentru a nu fi nevoiți să vă reprogramați”, au precizat reprezentanții municipalității.

Pentru programare online, disponibilă AICI!

De asemenea, rugăm constănțenii care renunță la o programare să anunțe acest lucru pe adresa de mail evidentapopulatiei@primaria-constanta.ro, pentru ca în locul lor să poată fi reprogramate alte persoane”, a mai precizat Primăria Constanța.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *