Spread the love

Consilierii locali municipali ai PMP Constanța au iniţiat un proiect de hotărâre privind înfiinţarea unei comisii care să analizeze activitatea şefei Serviciului de Taxe şi Impozite Constanţa, Virginia Uzun. Pe 28 februarie a.c., Consiliul Local Constanța, întrunit în ședință ordinară, a dezbătut și a aprobat comisia care va verifica mai multe contracte încheiate de SPIT. Inițiatorul proiectului, Secil Cantaragiu, s-a bucurat  de votul în unanimitate privind constituirea comisiei.

CITEȘTE ȘI:

PMP Constanța jubilează: Consiliul Local a dat undă verde pentru comisia care va lua SPIT la puricat

Comisia a avut prima ședință luni, iar consilierul local municipal independent, Andrei Popescu, și-a exprimat deja primele dezamăgiri.

„Astăzi s-a întrunit pentru prima oară comisia de verificare a activității SPIT. Din câte observ, consilierii care fac parte din comisie au solicitat informații destul de vagi, referitoare la închirierea noului sediu și verificarea activității doamnei director Uzun. Întrebările sunt îndreptățite, dar sunt mult mai multe suspiciuni legate de SPIT. Eu personal am solicitat mai multe informații, printre care contractele cu furnizorii, contractele juridice despre care se vorbește clar de o sifonare masivă de bani și nu în ultimul rând relația dintre SPIT și firma Eurolevel, deținută la un moment dat de soțul doameni Uzun. În același timp, voi solicita un audit intern, pentru că ei pot face o analiză pertinentă, pe care trebuie să și-o asume. Până atunci, vom vedea dacă această comisie a fost înființată să verifice sau să spele activitatea SPIT!”, a spus Andrei Popescu.

Comisia va funcționa pe o perioadă de 30 de zile, iar membrii sunt Mircea Dobre de la PSD, Secil Cantaragiu de la PMP (inițiator) și Cristina Văsîi de la PNL.

CITEȘTE ȘI:

Palaz a intrat în război cu SPIT: „Nu mă interesează că e vorba de Ionuț Barbu sau Gabriel Comănescu, dacă închirierile s-au făcut nelegal nu vom sta cu mâinile în sân”!

„Am venit cu niște propuneri de acte pe care vrem să le vedem, precum: prevederea legală care le-a dat posibilitatea să încheie contractele de închiriere în numele Primăriei, fără acordul Consiliului Local, ținând seama că erau necesare două treimi din voturile consilierilor pentru a dispune de un bun de patrimoniu! Și am cerut să mi se precizeze în mod clar și fără nici un fel de interpretare pasajul din actul normativ sau administrativ prin care dispune de cele menționate mai sus: unde apare că directorul (Uzun – n.r.) poate să facă aceste închirieri. Am cerut să ni se arate o fișă a postului, să vedem organigrama sau atribuțiile delegate prin hotărârea de CL. Din partea SPIT nu a participat nimeni, ne-am întrunit doar noi cei din comisie, s-a făcut un proces verbal, s-a înaintat către secretariatul CL, care va trimite către SPIT hotărârea prin care s-a aprobat această comisie și ceea ce am solicitat în procesul verbal de astăzi. Trebuie să vedem ce se întâmplă acolo. Am avut plângeri destul de multe, sunt oameni care nu pot să își înregistreze contracte de vânzare-cumpărare ale unor mașini sau imobile pentru că nu și-au plătit impozitele, ceea ce este un abuz. Vrem să verificăm și lucrurile acestea, sunt oameni care și-au scos luna aceasta un certificat fiscal și au fost puși să plătească impozitele pentru că certificatul este valabil 30 de zile și poate îl folosește pe 1 aprilie… este un abuz, pentru că termenul este până la 31 martie! Sunt lucruri care trebuie verificate și am hotărât să facem următoarea ședință, vineri, direct la SPIT! Actele solicitate trebuie să ne fie puse la dispoziție în trei zile și vineri ținem ședința comisiei la SPIT!”, a spus Secil Cantaragiu, pentru TOMIS NEWS.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *