Site icon TOMIS NEWS

Condiții noi de acordare pentru voucherele de vacanță în 2026

voucher vacanta1

Bugetarii vor putea primi și în 2026 vouchere de vacanță, valoarea acestora menținându-se la 800 de lei, după cum stabilește legea privind reforma fiscal-bugetară, oficializată recent. Totuși, pentru că scade pragul salariului de la care se acordă, anul viitor vor fi mai puțini beneficiari ai acestor vouchere.

Legea 141/2025, apărută de puțină vreme, stabilește o serie de măsuri fiscal-bugetare, dar și regulile acordării voucherelor de vacanță în 2026. Astfel, potrivit noii legi, instituțiile publice pot acorda angajaților și anul viitor vouchere de vacanță în valoare de 800 de lei. Însă, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2026, voucherele se vor acorda doar angajaților cu salarii de bază lunare nete sunt de până la 6.000 de lei. Așadar, toți cei care au salarii nete peste această valoare și care au beneficiat până acum de vouchere nu vor mai avea dreptul la ele anul viitor. Regulile aplicabile în acest an stabilesc că se acordă vouchere de vacanță angajaților cu salarii de bază nete de până la 8.000 de lei, potrivit avocatnet.ro.

“Instituțiile publice (…), indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, acordă anual vouchere de vacanță în cuantum de 800 lei, în perioada 1 ianuarie 2026-31 decembrie 2026, personalului ale cărui salarii de bază lunare nete sunt de până la 6.000 lei”, scrie, mai exact, în noua lege.

În schimb, Legea 141/2025 elimină condiția actuală din OUG 8/2009 legată de utilizarea voucherelor de 800 de lei pentru plata a cel mult 50% din contravaloarea pachetelor de servicii turistice achiziționate, pentru pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 de lei. Cu alte cuvinte, cei ce vor primi anul viitor vouchere de vacanță în valoare de 800 de lei nu vor mai fi nevoiți ca, la utilizarea lor, să pună și ei aceeași valoare la plata pachetelor turistice cu valoarea de cel puțin 1.600 de lei.

“Valorificarea voucherelor se realizează în condițiile stabilite prin hotărâre a Guvernului, inițiată de Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului”, mai stabilește legea.

Adaugă-ne ca sursă preferată în Google
Exit mobile version