Comunitatea Cronicari Digitali viralizează Constanța prin imagini și povești despre obiectivele de patrimoniu de la malul mării

Cronicari Digitali, cel mai amplu proiect de promovare a patrimoniului cultural în rândul tinerilor din România a ajuns la Constanța în weekendul care tocmai s-a încheiat. Potrivit Primăriei Constanța, 120 de microinfluencers, bloggeri, instagrammeri și jurnaliști din presa centrală și locală au luat parte la Heritage Instameet Constanța, eveniment de descoperire și împărtășire a valorilor culturale locale.

În grupuri organizate și ghidate de specialiști în patrimoniu și turism istoric, cei 120 de participanți au avut parte de câte un circuit exclusiv, cu scopul explorării a cinci obiective de patrimoniu de la malul mării: Hotel Intim, Biserica Romano-Catolică „Sf Anton”, Edificiul roman cu mozaic, Sinagoga Mare și Cazino Constanța. Punctul de plecare a fost la Hotel Intim, de unde fiecare persoană și-a ridicat brățara de acces, apoi au urmat tururile către bijuteriile de patrimoniu ale orașului.

Mii de povești virtuale (instastories) au fost urcate în online, fiecare creator de conținut personalizând în stilul propriu imaginile surprinse și informațiile aflate.

„Am răspuns “prezent” Cronicarilor Digitali care au ales să își înceapă anul cu primul Heritage Instameet aici, la Constanța, primul organizat în țară. Am încercat să sprijinim cu tot ce am putut și am încredere că împreună vom reuși să punem în valoare patrimoniul unic pe care orașul nostru îl are. Pentru Constanța este important că are loc aici această acțiune întrucât poveștile orașului, clădirile și oamenii au nevoie să fie respuse și repuse în locul pe care îl merită. Salutăm comunitatea de pe Instagram din Constanța și pe cei veniți din Cluj, Brașov, Fetești, București ori Sibiu”, a declarat Decebal Făgădău, primarul orașului Constanța.

În cadrul ediției 2019, Cronicari Digitali comunitatea construită în mediul online, care are deja sute de participanți activi zilnic și în offline, va ajunge și depăși obiectivul de patrimoniu cu numărul 100. Întreg conținutul livrat în online este reunit sub hashtagul oficial al proiectului, #cronicaridigitali.

„Dacă nu îl vom descoperi, nu vom putea să îl apreciem. Dacă nu îl apreciem, nu îl vom proteja. Odată protejat, restaurat, poate fi valorificat. Aceasta este povestea patrimoniului cultural pe care Institutul Național al Patrimoniului o încurajează să fie spusă prin digital storytelling. În curând, prin demersuri comune cu societatea civilă, sectorul privat și celelalte autorități, vom demara proiecte de consevare și de restaurare a obiectivelor de patrimoniu”, declară Ștefan Bâlici, director al Institutului Național al Patrimoniului, instituție parteneră în desfășurarea proiectului, alături de agenția de comunicare Zaga Brand.

După 60 de obiective de patrimoniu vizitate anul trecut la nivel național, în cadru organizat, alături de specialiști în patrimoniu și care au generat conținut digital vizionat de un milion de tineri, proiectul Cronicari Digitali a parafat ceea ce înseamnă supraviețuirea identității culturale a României în vremea digitală. În 2019, această campanie de promovare a patrimoniului cultural românesc în mediul online vine cu un upgrade național: acțiunile de explorare a comorilor cu valoare istorică se mută în noi zone ale țării, oferind instagrammerilor și tinerilor activi în online experiența unică de a face cunoștință cu obiectivele care contează, chiar în orașul lor. Campania Cronicari Digitali a demarat în iulie 2018, când, pentru prima dată, reprezentanți ai generațiilor X, Y și Z și-au unit forțele pentru a demonstra că patrimoniul nu e altceva decât oglinda prezentului.

DISTRIBUIE
error0

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*