Spread the love

Peste 50% dintre vapoarele de export care operează în Uniunea Europeană sunt autorizate de România, deși sistemul de inspecție a vapoarelor de export nu este capabil să reducă riscurile pentru animale din cauza condițiilor precare ale navelor, arată un raport de audit al Comisiei Europene, publicat luni.

Comisia Europeană a publicat raportul final de audit privind exportul cu animale vii din portul Midia, care avertizează că vapoarele autorizate în România expun animalele la riscuri deosebite pe durata călătoriei spre țări terțe.

Potrivit raportului, ANSVSA nu ține jurnale de călătorie pentru monitorizarea bunăstării animalelor și nu a putut face dovada că animalele sunt verificate înainte de a fi urcate pe vaport daca mai sunt apte pentru a continua călătoria.

„Din raport reise că ANSVSA nu a pus informații, instrucțiuni și personal calificat la dispoziția veterinarilor pentru a inspecția tehnică a vapoarelor la echipamentele de ventilație, adăpare, drenaj și echipamente alternative. Practic, toate vechiturile au venit în România să se autorizeze ca să poată încarca animale din întreaga UE expunând animalele la riscuri extreme inevitabile. (…) Dacă nu au murit în camioane în drumul spre port, atunci animalele sunt bătute și forțate să urce pe vapoare chiar dacă nu sunt apte pentru continuarea transportului. Am văzut asta de multe ori în port, iar în privința animalelor moarte la bordul vapoarelor nu se poate afla adevărul niciodată cu sistemul actual de monitiorizare. (…) Am văzut în Kuwait și Qatar sute de animale din România moarte sau muribunde din cauza călătoriei cu nava Al Shuwaikh venită prima oară în UE vara trecută în iulie. Este o navă uriașă, ca un titanic pentru animale și care fusese interzisă în Australia, dar pe care ANSVSA a autorizat-o fără a clipi”, a declarat Gabriel Păun, directorul UE al Animals International.

Doar tragediile cu animale exportate din România care s-au petrecut fie în portul Midia, fie în cel de destinație au ajuns la cunoștința publicului și au cutremurat întreaga lume. Este vorba de nava Trust 1 plecată de la Midia spre Iordania la bordul căreia au murit de sete peste 14.000 de oi sau nava Queen Hind care s-a răsurnat la scurt timp după auditul Comisiei Europene, chiar la plecarea din portul Midia omorând alte peste 14.600 de oi.

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *