Comisia Europeană a lansat proceduri de infrigement la adresa României

România, între cele 24 de state care nu au reuşit să aplice Directiva privind conţinutul audiovizual. Comisia Europeană a lansat proceduri de infringement. România se află între cele 24 de state, inclusiv Marea Britanie, pentru care Comisia Europeană a lansat luni proceduri de infringement pentru că nu au reuşit să aplice noile reguli din Directiva privind conţinutul audiovizual.

Noile reguli din UE au ca obiectiv crearea unui cadru potrivit pentru era digitală, care să ducă la un peisaj audiovizual mai sigur, corect şi divers. Acestea consolidează protecţia publicului, în special privind siguranţa celor mai vulnerabili, precum minorii, şi extinderea regulilor privind discursul instigator la ură pe platformele de video-sharing şi promovează diversitatea culturală în presa audiovizuală, în acelaşi timp introducând în premieră cerinţe privind independenţa entităţilor care reglementează presa naţională şi garantarea pluralismului media.

Termenul limită pentru transpunerea Directivei în legislaţie naţională a fost 19 septembrie 2020 şi doar Danemarca, Ungaria, Olanda şi Suedia au comunicat măsurile de transpunere şi au declarat comunicarea lor ca finalizată. Astfel, Comisia a trimis scrisori de atenţionare către Belgia, Bulgaria, Cehia, Germania, Estonia, Irlanda, Grecia, Spania, Franţa, Croaţia, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxembourg, Malta, Austria, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Slovacia, Finlanda şi Marea Britanie, cerându-le să furnizeze informaţii suplimentare.

Statele au acum la dispoziţie 2 luni în care să răspundă.

Margrethe Vestager, vicepreşedinte al programului „A Europe Fit for the Digital Age”, a transmis: „Ne dorim un mediu concurenţial echitabil pentru toţi actorii din media şi să protejăm copiii şi consumatorii mai bine când accesează conţinut audiovizual. De asemenea, vrem să garantăm mai multă diversitate pe platformele video-on-demand şi un peisaj audiovizual mai corect. Din acest motiv avem reguli comune. Audiovisual Media Services Directive merită tot efortul nostru colectiv. Este o realizare importantă, care va stimula diversitatea culturală în serciviile audivizuale”.

Thierry Breton, comisar pentru Piaţa Internaţională, este de părere că aceste noi reguli „protejează mai bine publicul, în special pe cei mai vulnerabili, precum minorii”.

Comisia Europeană a propus Audiovisual Media Services Directive revizuită în mai 2016, cu o abordare nou privind platformele online. Parlamentul European şi Consiliul UE au adoptat-o în noiembrie 2018. Principalul obiectiv este de a crea şi asigura funcţionarea corespunzătoare a unei singure pieţe europene pentru serviciile media audiovizuale, contribuind la promovarea diversităţii culturale, oferind un nivel adecvat de protecţie a consumatorului şi apărând pluralismul media.

Statele membre UE au avut la dispoziţie 21 de luni pentru a transpune aceste reguli în lege.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *