Spread the love

Operațiunea de scoatere a încărcăturii din interiorul navei Queen Hind a fost finalizată pe 12 martie, toate manevrele fiind realizate „cu respectarea normelor de mediu și sub supravegherea instituțiilor abilitate ale statului”, după cum au transmis reprezentanții Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC).

Pe 25 februarie 2020, nava Queen Hind a fost adusă în condiții de siguranță la cheu, considerându-se încheiate operațiunile de dezeșuare și ranfluare. Din momentul în care nava Queen Hind a fost acostată în dană, șenalul navigabil a fost în totalitate eliberat, fiind ridicate toate restricțiile în ceea ce privește navigația în condiții de siguranță în zona Midia. Amintim că, pe 24 noiembrie 2019, nava Queen Hind, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi şi un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a scufundat parţial pe bordul drept în bazinul Portului Midia, fiind înclinată parțial la 60 de grade. Nava, cu pavilion Palau, pleca din Portul Constanța, zona Midia, cu destinaţia Jeddah – Arabia Saudită.

Licitația privind atribuirea serviciilor de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei a fost demarată de APMC. Prima licitație a eșuat, a doua a fost câștigată cu cântec de Grup Servicii Petroliere, după cum TOMIS NEWS a relatat AICI! Valoarea contractului a fost de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare.

Operațiunea efectivă de scoatere a epavei plină cu oi din Portul Midia a început, sâmbătă, 1 februarie și, după doar două ore, a… eșuat. Nava s-a rupt în cateva locuri, iar mai multe spire ale cablurilor au cedat. Detalii, AICI!

Lucrările GSP, în conturile… datoriilor la stat

În decembrie 2019, datoriile Grupului condus de Gabriel Comănescu la APMC figurau, după cum urmează: GSP SA – 2.900.000 lei; GSP Shipyard – 8.800.000 lei și GSP Logistic – 7.745.000 lei. Total: 19.445.000 lei, adică toată datoria Grupului la compania porturilor maritime.

Discuțiile privind compensarea lucrărilor în contul datoriilor au avut loc în luna februarie în Consiliul de Administrație al APMC, însă Mircea Burlacu – lider sindical – a motivat că GSP Offshore, câștigătoarea licitației, nu are datorii la APMC. Avea, în schimb, GSP Logistic, parte a contractului de ranfluare a navei, iar discuțiile s-au aplecat și asupra întregului Grup, care guvernează contractul.

GSP s-a apucat de treabă, discuțiile în CA al APMC au continuat… atât de mult încât Gabriel Comănescu și-a dat seama că Grupul nu va beneficia de plăți. Astfel, au început solicitările pentru costuri suplimentare. Prima dată, la începutul lunii februarie; apoi la începutul lunii martie, la sfârșitul lunii aprilie și pe 5 mai.

GSP vorbește singur. APMC… nu răspunde. Comănescu, supărat pe TOMIS NEWS

Pe 27 aprilie, GSP Offshore și GSP Logistics trimiteau directorului general al APMC, Costel Stanca, o scrisoare referitoare la „schimbarea substanțială a serviciilor ca urmare a unor neconcordanțe semnificative furnizate de către Companie.”

Din perspectiva GSP, APMC a furnizat informații eronate și, astfel, munca de ranfluare și descărcare a fost îngreunată. Directorul din cadrul Grupului, Mihai Bratu, arată că „începând cu data de 25 ianuarie 2020, planul inițial de ranfluare prezentat de Contractant a trebuit să fie modificat prin efectuarea de lucrări suplimentare de întărire a structurii epavei și prin mobilizarea de echipamente navale suplimentare, datorită faptului că pe timpul operațiunilor efectuate de Contractant au fost descoperite neconcordanțe semnificative cu planurile navei avizate de către clasa care au fost înaintate Contractantului de către Companie și în baza cărora s-au realizat detaliile planului de ranfluare”. Astfel, Bratu a enumerat patru punți metalice intermediare ilegal construite între punțile 8-7, 7-6, 6-5 și 5-4; deschideri în interioriul epavei care nu sunt menționate în documentele oficiale ale navei și o deschidere ilegală în corpul navei la nivelul punții 5, care, la fel, nu este menționată în documentele oficiale. Având acestea ca motivare, GSP a invocat o mulțime de costuri suplimentare, după cum urmează:

Pe 5 mai, Grupul a revenit la directorul Stanca cu aceleași solicitări, rugându-se efectiv să i se ofere măcar un răspuns. Totodată, cu titlu ultimativ, GSP reproșează APMC că a încălcat confidențialitatea contractului, datele acestuia ajungând exact în presă, adică la TOMIS NEWS.

Din informațiile TOMIS NEWS, Grup Servicii Petroliere intenționează, pentru rapiditatea clarificării litigiului, să apeleze la Curtea de Arbitraj Comercial și Maritim al Camerei de Comerț, Industrie și Navigație Constanța.

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

One thought on “Comănescu a plecat cu „buza umflată” din Portul Midia: Ranfluarea și descărcarea Queen Hind, în contul datoriilor GSP la APMC”

  1. Foarte bine i-a făcut, numai ca nu Comanescu a muncit la acest proiect, ci echipajele celor 4 nave ce au fost implicate. Acestia au lucrat 24h pe zi în condiții greu de imaginat. Aceste echipaje au acceptat sa participe in speranța că își vor recupera din salariile restante.
    Întreagul echipaj al navelor Gsp este cu salariile restante din iulie 2019, dar nimeni nu ii poate ajuta și au parte numai de amenințări din parte conducerii Gsp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *