Cîmpeanu (MEN) anunță DEZASTRUL din învățământul românesc: În 40 de licee, NICI UN elev NU a reușit să promoveze bacalaureatul

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a anunțat vineri că în peste 40 de licee din țară a fost înregistrată promovabilitate zero la ediția din acest an a Bacalaureatului.

Avem peste 40 de licee și vom face o analiză pe fiecare liceu în parte. Vom vedea care sunt măsurile care se impun”, a declarat Sorin Cîmpeanu. Acesta nu a oferit detalii despre aceste licee, dar a spus că în aceste cazuri „cu siguranță cauzele sunt extrem de grave”.

Rata de promovare la examenul de Bacalaureat este la nivel național de 69,8%. Conform ministrului, este cea mai mare rată din ultimii 10 ani, cu excepția anului 2017.

Cîmpeanu a mai arătat vineri că, după soluţionarea contestaţiilor la examenul de Bacalaureat, că are intenţia ca în fiecare dintre şcolile unde rata de promovare a fost zero să fie trimis Corpul de control al ministrului, pentru analizarea situaţiei. El a reiterat că măsura corectării informatizate la BAC va fi un proiect pilot începând de anul viitor, pentru a fi evitat „subiectivismul uman”.

Rata de promovare la examenul de anul acesta de Bacalaureat este de 69,8%, a anunţat ministrul: „Statistic vorbind, este cea mai mare rată de promovare din ultimii zece ani, de la intrarea în vigoare a Legii 1, cu excepţia anului 2017. O singură excepţie”.

În urma analizei celor aproximativ 56.000 de contestaţii, în scădere faţă de anul trecut, când au fost aproximativ 63.000 de contestaţii, au fost modificate notele pentru circa 53.000 de lucrări. Peste două treimi au fost modificate în plus. În raport cu situaţia anterioară contestaţiilor, 2.467 de elevi au promovat Bacalaureatul. După contestaţii, judeţul cu cea mai mare rată de promovare este Cluj, 81%, iar cel cu cea mai slabă rată a rămas Ilfov, cu 41%.

Cîmpeanu a semnalat că la „absolut toate disciplinele a existat subiectivism”. Din total, 15% dintre lucrări au fost contestate, un lucru „foarte grav”, a apreciat ministrul. Cea mai mare diferenţă a fost de peste 3 puncte. El susţine că baremul a fost „foarte corect”, subiectele au fost corect formulate şi că „singurul lucru care rămâne este subiectivismul uman”. Acesta este „un lucru care poate fi eliminat printr-o procedură, aşa cum am propus, de corectare digitalizată a lucrărilor pentru examenele naţionale începând cu evaluare clasa a II-a, a IV-a, a VI-a şi a VIII-a de anul viitor şi începând cu o evaluare într-un proces pilot, pentru Bacalaureat, tot de anul viitor. Astfel se elimină subiectivismul uman şi putem avea rezultate mult mai concludente, nu doar la nivel de notă pe disciplină, ci pe fiecare subiect, în aşa fel încât putem pregăti introducerea unui Bacalaureat bazat pe evaluarea competenţelor şi nu a cunoştinţelor”.

Sorin Cîmpeanu a precizat că datele i-au parvenit cu câteva minute înainte de conferinţa de presă. El a spus că vor fi verificate din nou situaţiile care „s-au abătut cel mai grav de la normalitate” şi rezultatele analizei vor fi comunicate. „Aceste rezultatele au fost mai bune decât anul trecut. Până nu voi avea rezultate concrete nu voi spune alte lucruri decât subiectivism”. În 16 situaţii, modificările au fost între trei şi patru puncte. „Prima măsură la care mă gândesc este ca acei profesori să nu mai poată evalua vreodată”.

El a mai spus că a cerut situaţia pentru Evaluarea Naţională. „Avem 12 situaţii în care diferenţele sunt inadmisibil de mari între prima corectură şi a doua. Vom cere acest lucru şi pentru examenul de Bacalaureat. Dintre cele 52.874 de note schimbate, aproximativ 6.000 au diferenţe mai mari de 1 punct. La BAC avem situaţii şi cu peste 3 puncte diferenţă. Vom analiza situaţiile concrete şi vă vom aduce la cunoştinţă rezultatele şi măsurile pe care le-am luat”.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *