Spread the love

Senatorul Vergil Chițac petrece ultimele zile în Parlamentul României, întrucât se pregătește să preia mandatul de primar al municipiului Constanța. În Senat, Chițac a depus o serie de amendamente referitoare la OUG 160 pentru modificarea Ordonanței 22 din 1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile și ieri a avut o nouă intervenție pe subiect:

„Începând cu perioada 2014-2015, Portul Constanța a devenit neatractiv, transporturile ajungând tot mai des în Ucraina și Bulgaria în detrimentul nostru. Cauza? Portul Constanța a devenit un port scump. În 2011, portului i s-a aplicat principiul guvernării corporatiste, astfel că în acest moment mandatul administratorului include în principal obținerea profitului. Or, dacă ne uităm pe structura de venituri, observăm că 70% dintre acestea provin din chirii, iar administratorul pentru a scoate profit vine și mărește aceste chirii. Astfel, prețul mărfurilor tranzitate a crescut, iar Portul a ajuns să fie ocolit în ultimul timp.Pe scurt, Portul Constanța nu trebuie să urmărească obținerea profitului, iar indicatorul de performanță ar trebui să fie volumul de mărfuri traficate, după cum se procedează peste tot în lume. Altfel, încet dar sigur, Portul Constanța va muri. Am transmis mesajul de mai sus atât în calitate de senator, cât și în calitate de primar ales al orașului Constanța. Sunt foarte interesat ca lucrurile să funcționeze corect, pentru că orașul se poate dezvolta doar în simbioză cu Portul Constanța. Nicăieri în lume porturile nu sunt administrate pentru obținerea profitului, ci pentru volumul de mărfuri traficate. Dacă vom continua așa, atât Portul cât și orașul vor avea de suferit pe termen mediu și lung. Sunt sigur că vom găsi soluția pentru a reintra în rând cu lumea civilizată și că vom dezvolta sănătos și durabil cea mai activă platformă economică a Constanței”, a transmis Vergil Chițac.

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *