China limitează înălțimea zgârie-norilor și RAȚIONALIZEAZĂ motorina: Șoferii de camioane pot cumpăra doar 10% din capacitatea rezervorului

China a interzis orașelor mai mici ale țării să construiască „clădiri super înalte”, ca parte a unor eforturi mai ample de a reduce proiecte inutile, realizate doar din vanitate. În China se află unele dintre cele mai înalte clădiri din lume, inclusiv Shanghai Tower, care are 128 de etaje. Evaluările locale au pus sub semnul întrebării necesitatea orașelor cu o populație mai scăzută să construiască zgârie-nori, sugerând că acestea au fost construite mai mult din orgoliu, însă nu ar fi și practice, relatează BBC.

În țară există deja o interdicție cu privire la clădirile mai înalte de 500 de metri. Ultimul anunț a fost primit foarte bine pe platforma chineză de socializare din Weibo, mulți afirmând că zgârie-norii „nu sunt necesari… și doar îți iau ochii”. La începutul acestui an, China a emis o interdicție privind „arhitectura urâtă”.

„Suntem într-o etapă în care oamenii sunt prea impetuoși și nerăbdători să producă ceva care poate să rămână în istorie”, a declarat Zhang Shangwu, de la Colegiul de Arhitectură și Planificare Urbană a Universității Tongji. „Fiecare clădire își propune să fie un reper, iar dezvoltatorii și urbaniștii încearcă să atingă acest obiectiv mergând la extreme în ceea ce privește noutatea și ciudățenia”, a mai spus el.

Într-o declarație comună emisă marți, Ministerul Locuințelor și Dezvoltării Urban-Rurale și Ministerul Managementului Situațiilor de Urgență au declarat că orașele cu populație mai mică de 3 milioane de locuitori nu vor putea să construiască zgârie-nori mai înalți de 150 de metri. Orașele cu populații mai mari de 3 milioane nu vor avea voie să construiască turnuri mai înalte de 250 de metri. Autoritățile au mai spus că pot fi făcute unele excepții, în situații extraordinare, pentru clădirile de 150 de metri din orașele „mici”, cu mai puțin 3 milioane de locuitori, dar acestea nu pot depăși 250 de metri.

În mod similar, orașele cu o populație de peste trei milioane de locuitori pot solicita să construiască un zgârie-nori mai înalți de 250 de metri, dar aceștia nu pot depăși niciodată 500 de metri. Cei care aprobă proiecte care încalcă aceste noi reguli vor fi „responsabili pe tot parcursul vieții”, se mai spune în declarație.

De asemenea, problemele din lanțul global de aprovizionare ar putea deveni și mai grave deoarece China a început să rămână fără motorină pentru camioane și o raționalizează, scrie BBC. Stații de alimentare din mai multe părți ale țării au început să dea carburantul cu porția. În cel mai fericit caz, șoferii pot să cumpere doar 100 de litri de motorină, adică 10 la sută din capacitatea rezervorului. În alte părți ale țării, rapoartele sugerează că rațiile sunt chiar mai stricte, șoferii având voie să cumpere până la 25 de litri.

În orașul Fuyang, la aproximativ șapte ore de mers cu mașina la sud de centrul cheie de transport din Shijiazhuang, benzinăriile limitează achizițiile sau percep șoferilor suprataxe de până la 300 de yuani (47 de dolari) pentru a-și umple rezervoarele. Această criză lovește în transportatorii care fac curse pe distanță lungă, respectiv pe cei care duc containere de la fabrici în porturi, pentru export.   Unii șoferi de camioane sunt nevoiți să aștepte zile întregi pentru a alimenta cu combustibil, potrivit postărilor de pe site-ul de socializare Weibo.

China suferă oricum din cauza unei penurii de energie. Lipsa de cărbune și gaz natural a oprit foarte multe centrale electrice, iar asta a afectat milioane de locuințe și companii. Această problemă nu face decât să contribuie la o criză continuă a lanțului de aprovizionare la nivel mondial, spun analiștii.

Criza globală a lanțului de aprovizionare a fost determinată în mare parte de pandemia Covid-19, cererea crescând brusc pe măsură ce economiile se redeschid. Prețurile petrolului au atins în ultimele săptămâni cele mai ridicate niveluri din 2014 încoace, provocând crize de combustibil în Europa și Marea Britanie. O parte din această situație a fost determinată de penuria de cărbune și gaze naturale în țări precum China și India, care, potrivit analiștilor, vor determina utilizatorii să treacă la petrol pentru producerea de energie și încălzire. O astfel de cerere ar putea crește consumul global de țiței cu peste o jumătate de milion de barili de petrol pe zi.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

2 comentarii la „China limitează înălțimea zgârie-norilor și RAȚIONALIZEAZĂ motorina: Șoferii de camioane pot cumpăra doar 10% din capacitatea rezervorului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *