„Carta Albă a Turismului din România”, lansată la Constanța

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări au lansat marți, la Constanța, primului barometru al turismului din România, „Carta Albă a Turismului din România”. La acțiune au participat François Coste – director general Groupama Asigurări, Florin Jianu – Președintele CNIPMMR și reprezentanți ai autorităților centrale și locale, precum și o serie de antreprenori reprezentativi din turism.

Lucrarea prezintă principalele caracteristici, riscuri, vulnerabilități și anticipări ale turismului, cu scopul de a influența viitoarele politici publice în domeniu și va furniza informații cu privire la specificul turismului pe două domenii importante: unități de cazare și agenții de turism. Evenimentul a avut loc în incinta Centrului de Excelenţă în Turism şi Servicii Tomis. Cu această ocazie, Cristina Tărteață, secretar de stat în cadrul Ministerului Turismului, a declarat că va fi reglementată și înființarea atașaților în turism.

„Așa cum știți, anul trecut au fost desființate, dar tocmai pentru a fi reînființate anul acesta într-o nouă formulă credem noi mult mai bună, care va produce mult mai multe roade. Aceste birouri de atașați externi vor fi deschise în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe și vor funcționa pentru început în 17 țări. Ne-am gândit la un număr de 20 de birouri. În China, de exemplu, vom avea minim două birouri de atașați externi. Lista nu este definitivată. Referitor la legea turismului, ea este 100% scrisă. Am așteptat doar să treacă această lege pentru aprobarea OUG 15/2017 pentru a avea definiția OMD-urilor agreată, astfel încât o vom îngloba în legea turismului astfel încât o vom pune pe circuitul de avizare. Deci, undeva la finalul anului ar trebui să avem și o lege a turismului, cel puțin asta ne propunem noi și sperăm să nu mai fie impedimente până atunci. Există tot felul de discuții cu toate ministerele care avizează, le-am făcut în paralel ca să fim siguri că atunci când ajunge legea la ei în avizare nu se întoarce cu tot felul de observații, am luat în calcul toate observațiile“, a spus secretarul de stat.

 

Cristina Tărteață a vorbit și despre strategia în turism și promovare.

„La finalul anului trecut, am demarat discuții cu Secretariatul General al Guvernului și cu Banca Mondială astfel încât astăzi suntem în lucru pentru o strategie în turism. Deja experții Băncii Mondiale și Secretariatul General al Guvernului au avut întâlniri și cu reprezentanții industriei private și știu că s-au întâlnit cu ANAT-ul cu FPTR-ul, cu OFTRP și cu toate asociațiile din turism. Am avut și cu toate ministerele. Vrem o strategie în turism integrată cu toate propunerile și problemele ridicate de toți acești actori enumerați mai devreme. Ne-am propus la pe finalul lunii septembrie, începutul lunii octombrie, să primim primul draft de la cei care fac această strategie, pe care să ne dăm ok sau nu, să venim cu propuneri, Până la finalul anului să avem și această strategie în turism… A lipsit promovarea online. Nu s-a pus mare accent pe promovarea online și, într-adevăr, a fost o greșeală. Noi încercăm să corectăm acest lucru și avem în plan câteva proiecte vizând promovarea online alături, evident, și de broșurile pe care unii dintre noi cred că sunt poate mai vechi și nu se mai poartă broșurile să zic așa. În funcție de specificul pieței pe care mergem și de specificul turistului căruia ne adresăm sunt țări care încă ne cer broșuri“, a subliniat Cristina Tărteață.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*