Bucurie la APMC: A fost semnat contractul pentru modernizarea danei 80

Autoritatea de Management Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, prin ministrul Transporturilor, Lucian Șova și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (APMC), prin directorul general Nicolae Dan Tivilichi, au semnat  contractul de finanțare pentru proiectul de investiții „Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari (Dana 80)”.

Potrivit APMC, proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală. Valoarea contractului este de 25.778.122 lei (fără TVA), durata de execuție fiind de 37 de luni.

CITEȘTE ȘI:

APMC: Traficul de mărfuri în porturile maritime românești, creștere de 15,3% în primul trimestru

Obiectivul principal urmărit de APMC este creșterea traficului portuar prin dezvoltarea infrastructurii, iar proiectul „Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari (Dana 80)” este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020. Bugetul proiectului este de: 25.778.122 lei (fără TVA), din care: 75% rata de finanțare UE – 19.025.969 lei și 25% contribuție de la Bugetul de Stat – 4.756.492 lei. De asemenea, perioada de implementare a proiectului este 01.06.2018 – 30.06.2021.

Practic, potrivit APMC, sunt prevăzute lucrări pentru modernizarea danei nr.80, instalarea de noi echipamente pentru dană adecvate primirii de nave de cereale mai mari, precum și extinderea infrastructurii feroviare până la parcul de silozuri.

„Prin alocarea danei 80 pentru alte activități se eficientizează utilizarea danelor de mare adâncime existente în portul Constanța. Realizarea racordului CF va conduce la suplimentarea traficului feroviar și prin aceasta la eficientizarea sistemului feroviar din sectorul fluvio-maritim al portului și al celui din țară. Prin realizarea investiției va crește atractivitatea portului Constanța în comparație cu celelalte porturi din bazinul Mării Negre”, mai precizează reprezentanții APMC.

CITEȘTE ȘI:

APMC coordonează acțiunile de definire a unei strategii navale. Făgădău: „În urmă cu 3-4 ani nici unul dintre noi nu visa că vom ajunge la acest moment”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*