Spread the love

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a declarat luni că proiectele de infrastructură rutieră produc absorbție cu mare greutate. România nu are capacitatea, după 13 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, să se laude cu o medie acceptabilă de realizare a autostrăzilor, fiind în urma celorlalte state europene, care, potrivit lui Boloș, au depășit această problemă. Ministrul a mai arătat în cadrul unei emisiuni televizate că prioritatea României în acest domeniu în momentul de față este legarea Moldovei de Transilvania.

„Proiectele, mai ales cele de infrastructură, se pregătesc cu mare greutate și produc absorbție de asemenea cu mare greutate. Modelul polonez este cel care pornește de fiecare dată cu proiecte în perioada de programare și nu cu negocieri, cum am făcut noi de-a lungul timpului și am pierdut ani buni, iar ca să ai proiecte de infrastructură și să generezi absorbție, este nevoie de 3, 4, 5 ani de pregătire a lor, astfel încât să poți după aceea printr-o capacitate de implementare corectă să produci absorbția. De cealaltă parte, proiectele din mediul privat produc foarte rapid absorbție. Cei mai disciplinați sunt cei din mediul de business, din păcate pentru România – sau din fericire – încă proiectele de infrastructură sunt cele cărora trebuie să le acordăm o mare atenție, cu toate că majoritatea statelor membre au depășit problema aceasta. (…) Media anuală a fost de 50 km, am avut și ani buni. Sibiu – Pitești este cel mai important tronson, să nu uităm că și centura Bucureștiului rămâne parte din coridor (4 pan-european). (…) Aș prioritiza în funcție de nevoile pe care le are România și cred că una dintre ele este legătura între Moldova și Transilvania, celebra Autostradă a Unirii și cred că este o prioritate imediată, așa cum Sibiu – Pitești este o prioritate pentru noi. Cred că trebuie să asigurăm legătura celor două regiuni ale României și pentru aceasta trebuie făcute toate demersurile”, a spus Marcel Boloș.

Potrivit ministrului Fondurilor Europene, România a pierdut mult timp și din cauza deselor schimbări ale conducerii ministerelor, care, la rândul lor, au adus și schimbări dese de personal, activitatea având astfel numeroase piedici.

„România nu are problemă de buget pentru realizarea de autostrăzi. România are problema capacității de implementare și a stabilității personalului care lucrează în aceste domenii. Dacă personalul din aceste sectoare se schimbă, ministrul din 6 în 6 luni, practic aveau loc schimbări și la nivelul celor care erau implicați direct în proiectele de infrastructură și s-a văzut în capacitatea noastră de a pune în funcțiune…”, a mai spus Boloș.

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *