Spread the love

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a vorbit marți seară despre un plan general guvernamental pe infrastructură, menit să se întindă pe următorii zece ani. Potrivit ministrului, România are nevoie în acest interval de investiții în transporturi de aproape 80 de miliarde de euro, din care 41 de miliarde doar pentru infrastructura rutieră.

„Evaluările noastre arată că în următorii zece ani România are nevoie, pe toate modurile de transport – rutier, feroviar, aerian și naval, de investiții de 77,9 miliarde de euro, din care 41 de miliarde doar pentru infrastructura rutieră. Este un calcul fundamentat pe tot ce are nevoie România. Întrebarea firească: de unde acești bani? Îi luăm din fonduri europene, din bugetul de stat – trebuie să alocăm un procent mult mai mare din PIB pentru infrastructură. Este foarte important să vedem ce parteneriate putem încheia cu instituții financiare, care să ne acorde împrumut. România trebuie să își permită să se împrumute suficient ca să poată să își dezvolte infrastructura. (…) Infrastructura de transport asigură o dezvoltare economică și dau exemplu: în patru ani, după ce s-a dat în trafic autostrada București – Constanța, PIB-ul în valoare nominală a județului Constanța s-a triplat. Sunt convins că PIB va crește semnificativ odată cu darea în folosință a principalelor coridoare de transport, rutier și feroviar și mai avem axa Constanța – București – Sibiu – Nădlac, spre Moldova, Transilvania, autostrada de sud – Craiova – Pitești și alte axe care interconectează”, a spus Bode.

Potrivit ministrului, infrastructura modernizată trebuie să includă Portul Constanța, altfel acesta riscă să își piardă importanța strategică.

„Cu Portul Constanța, noi tot vorbim de Portul Constanța… Portul Constanța astăzi are o poziție strategică, dar dacă în următorii ani nu investim în Portul Constanța, în conexiune, mobilitate, rutier și feroviar cu Portul, dacă nu dezvoltăm infrastructura de transport pe Dunăre, Portul Constanța va fi în câțiva ani obiectiv turistic! Zona de nord, tot ce înseamnă transport, ne ocolește, iar China vine agresiv prin zona de sud (Pireu, Grecia – n.r.), investesc foarte mult și ne ocolesc, dacă nu știm să valorificăm poziția strategică”, a mai spus Lucian Bode.

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *