Banii, TRAGEDIE în politică: PRO România a „plătit” peste 50 de lei pentru fiecare vot, PMP – 34 lei, AUR… 1,4 lei

Campania electorală din 2020 a marcat noi recorduri în ce privesc sumele investite. Comparat cu 2016, anul trecut partidele au scos din buzunar de patru ori mai mulți bani pentru a convinge alegătorii să pună ștampila pe siglele lor. Nu pentru toți însă a și meritat. În cazul Pro România de exemplu, deși a „plătit” cel mai mult pentru un vot, formațiunea condusă de Victor Ponta nu a reușit să treacă pragul de 5%. Concret, ProRomania a obținut, în total, 485.499 de voturi pentru Senat și Camera Deputaților, și a cerut de la AEP suma de 28.018.828,05 lei drept rambursare. Astfel, raportând suma cheltuită de formațiune la numărul de voturi primite, reiese că Pro România a cheltuit 57 de lei pentru viecare vot primit.

Ar mai fi de menționat că dintre formațiunile care au primit rambursare de la AEP, Pro România a fost printre singurele care a a primit sub 99%. Astfel, Pro România primit doar 90.6% și a pierdut 2.6 milioane, pentru că, a încălcat articole referitoare la sursă fondurilor, declararea în 3 zile de la efectuarea unei cheltuieli către AEP, marcarea materialelor electorale sau destinația fondurilor. Pentru a obține rambursarea de la AEP, formațiunile trebuie să obțînă un scor de cel puțîn 3%

Votul AUR, cel mai ieftin

Partidul condus de către George Simion și Claudiu Târziu, a „plătit” cel mai puțîn pentru fiecare vot în parte. AUR a cheltuit în campanie 1.527.205 lei și a obținut 1.077.769 de voturi. Astfel, formațiunea a cheltuit 1,4 lei pentru fiecare vot în parte.

PSD a investit cea mai mare suma dintre toate partidele și a obținut cel mai mare număr de voturi totale. În campanie, social-democrații au folosit 43.359.958 de lei, și au obținut 3.438.075 de voturi totale, traducându-se la un cost per vot de 12,5 lei. A două formațiune că număr de parlamentari este PNL, care, la alegerile de anul trecut a investit 36.149.973 de lei și a primit 2.997.629 de voturi. Astfel, liberalii au dat pentru fiecare vot doar cu 50 de bani mai puțîn decât PSD, adică 12 lei. Alianța USR-PLUS a cerut de la AEP pentru campania electorală din 2020 o rambursare de 1.524.0362 de lei, și a obținut 1.843.829 de voturi, razultand un cost per vot de 8 lei. Economii a făcut și UDMR, care în timpul campaniei a raportat cheltuieli electorale de 3.415.481 de lei, obțînând 687.292 de voturi. Astfel, maghiarii au „scos din buzuar” câte 5 lei pentru fiecare vot primit.

La fel că și Pro România, PMP a investit degeaba, aceștia fiind la o distanță de doar câteva sute de voturi pentru a intră în Parlament. De asemenea, PMP a avut un cost per vot mai mare decât toate partidele care au trecut pragul de 5%. Astfel, formațiunea a cheltuit în campanie 19.674.029 de lei și a obținut doar 575.987 de voturi, traducându-se la un cost per vot de 34 de lei.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *