Banias (PRO România Constanța) propune tuturor forțelor politice un Pact național pe infrastructură

Departamentul de Transporturi și Infrastructură al PRO România, coordonat de deputatul constănțean Mircea Banias, vicepreședinte al partidului, împreună cu Editura Club Romania, prin Marius Stoian, au organizat marți, 2 aprilie a.c., la un hotel din București, dezbaterea cu titlul „Un pact național pe infrastructură – o urgență națională”. La întâlnire au mai participat Ioana Petrescu, vicepreședinte PRO România, coordonator al consiliului de strategii guvernamentale, care a și deschis sesiunea și deputatul Daniel Constantin, prim-vicepreședinte PRO România, dar și
Mihai Rohan, președintele patronatului din industria cimentului, șef al task-force-ului infrastructură și mediu al Romanian Business Leaders; Ion Lixandru, vicepreședintele Uniunii Naționale a Transportatorilor din România; Ruxandra Chiriță, director Proiecte de Infrastructură și Utilități la PwC Romania, reprezentând Coaliția pentru Dezvoltarea României.


Coaliția a lansat spre dezbatere Pactul Național privind Dezvoltarea Infrastructurii de Transport în România în urmă cu câteva luni, iar PRO România a decis să semneze, să susțină și să promoveze acest proiect.

În opinia celor de la PRO România, cel mai dezbătut subiect economic al României ultimilor ani este, fără îndoială, starea din ce în ce mai precară a infrastructurii naționale de transport și, în pofida alocărilor de fonduri tot mai consistente,  ritmul de implementare a proiectelor este mult sub așteptări.

Potrivit deputatului Mircea Banias, beneficiind de o prezență de excepție, asigurată de catre unii dintre cei mai buni specialiști în domeniu, dezbaterea a plecat de la premisa că infrastructura de transport reprezintă o componentă critică a dezvoltării economice și că obiectivele prevăzute în Master Planul General de transport nu vor putea fi îndeplinite în absența susținerii tuturor actorilor implicați, politic sau economic. De asemenea, investițiile majore în infrastructură se derulează în intervale mari de timp, de 6-10 ani, în consecință este esențial un angajament politic și instituțional pe termen lung.

În acest sens, PRO România propune celorlalte forțe politice din România, precum și partenerilor din domeniul economic, asumarea unui pact care să prevadă, indiferent de componența viitoarelor majorități parlamentare, realizarea obiectivelor societății românești de a avea un transport de calitate, cu infrastructură și servicii corespunzătoare.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE
error0

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*