Spread the love

În conformitate cu prevederile HG 1133/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Navale Române și de aprobare a Regulamentului de organizare şi funcţionare din 10.10.2002, una dintre atribuțile principale este evidenţa, atestarea şi brevetarea personalului navigant, astfel:

  • acordă, reconfirmă, suspendă şi anulează brevetele, certificatele de capacitate, atestatele şi certificatele de conformitate personalului navigant român; 
  • efectuează înmatricularea şi ţine evidenţa personalului navigant român; 
  • eliberează carnetul de marinar şi carnetul de serviciu, prelungeşte valabilitatea acestora şi efectuează operaţiunile de îmbarcare/debarcare a personalului navigant.

Potrivit unui anunț de luni al ANR, în contextul intrării în vigoare, în data de 16.03.2020, a stării de urgență pe teritoriul României, prin decret prezidențial, instituită pentru a limita la maxim răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și având în vedere emiterea de către Organizația Internațională Maritimă a Circularei nr. 4204/Add.5 din 17.03.2020, prin care se solicită Statelor Membre adoptarea de măsuri urgente cu caracter excepțional cu privire la prelungirea certificatelor personalului navigant, Autoritatea Navală Română a realizat demersurile legale către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, necesare pentru asigurarea prelungirii valabilității documentelor deținute de către personalul navigant român a căror valabilitate expiră pe perioada în care acționează starea de urgență.

Prelungirea valabilității documentelor deținute de personalul navigant se va realiza după cum urmează:

  • brevetele și certificatele de capacitate care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • atestatele emise prin care se confirmă sau se recunoaște un brevet, certificat de capacitate, certificat de absolvire și certificat de radio-operator GMDSS care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • documentele de atestare (brevetele și certificatele de capacitate) pentru personalul navigant la bordul navelor de căi navigabile interioare care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • certificatele medicale și carnetele de serviciu care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • certificatele speciale emise personalului navigant la bordul navelor de căi navigabile interioare care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020.

Potrivit ANR, aceste măsuri au fost luate pentru a veni în sprijinul întregului personalului navigant român în sensul facilitării continuării serviciului la bordul navelor, în contextul în care schimburile de echipaj se realizează în prezent cu dificultăți sau amânări din cauza închiderii granițelor ca urmare a pandemiei actuale.

Pentru orice informații legate de acest subiect, vă îndrumăm să contactați direcția de specialitate din cadrul Autorității Navale Române la adresa de e-mail: rna@rna.ro

Pe același subiect:

Propunerile lui Cupșa (CERONAV) pentru deblocarea transportului maritim: „Navigatorii trebuie desemnați drept PERSONAL ESENȚIAL”

Măsurile de combatere a coronavirus lovesc în… navigatori. SLN: „Companiile de navigație au SUSPENDAT pentru 30 de zile orice schimb de echipaj!”

Accesul publicului la Autoritatea Navală Română, RESTRICȚIONAT

APMC: Intră în carantină TOATE NAVELE care vin în Portul Constanța din zonele de risc

Autoritatea Navală Română: TOATE NAVELE și ECHIPAJELE care sosesc în porturile românești din zonele de risc vor fi considerate în CARANTINĂ

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *