Spread the love

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) solicită reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării asumarea unor „măsuri concrete menite să asigure accesul la educație tuturor elevilor din România și includerea reprezentanților asociațiilor de elevi în discuțiile ce țin de viitorul acestora”.

„Dacă tăiem din materia pentru examenele naționale, nu înseamnă că am rezolvat în totalitate problema elevilor privați de dreptul la educație”, au precizat aceștia.

Marți, 7 aprilie a.c, reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării au anunțat, în spațiul public, faptul că elevii din an terminal, clasa a VIII-a și a XII-a, urmează a susține Evaluarea Națională și, respectiv, Examenul Național de Bacalaureat doar din materia care fost parcursă până la începutul semestrului II din anul școlar în curs, în contextul suspendării cursurilor pe o perioadă nedeterminată din cauza COVID-19. De asemenea, conform declarațiilor autorităților, se va reduce numărul de note necesare pentru încheierea mediei la două la care se adaugă nota din teză, la materiile unde este cazul.

Reprezentanții elevilor susțin această măsură, dar trag un semnal de alarmă asupra indiferenței reprezentanților ministerului în ceea ce privește asigurarea accesului la educație tuturor elevilor în vederea parcurgerii întregii materii, pentru a preveni apariția unor lacune în ceea ce privește materia, și a menține unui contact permanent a elevilor cu școala. Simplificarea materiei este în beneficiul elevilor, dar problema celor din mediile defavorizate încă există, aceștia urmând a susține examenele naționale fără o pregătire susținută de un cadru didactic sau o recapitulare efectivă a materiei.

Potrivit AEC, elevii din mediile defavorizate trebuie să beneficieze în continuare de dreptul la educație, chiar dacă aceștia nu își pot permite să aibă acces la un device electronic prin care să poată lua parte la această principală modalitate de susținere în continuare a orelor, des amintită în discursurile politicienilor atunci când sunt întrebați de situația învățământului românesc pe timp de criză.

„Asigurarea continuității procesului educativ este un aspect foarte important la momentul de față, iar cu cât autoritățile vor ignora elevii care nu au acces la internet, cu atât situația va deveni mai greu de gestionat. Considerăm mai mult decât necesară menținerea contactului cu școala pentru toți elevii, indiferent de situația lor materială, pentru ca aceștia să continue procesul de învățare, chiar dacă materia examenelor naționale nu va cuprinde conținuturile ce trebuiau să fie parcurse în această perioadă a anului școlar. Așadar, solicităm ministrului Educației, Monica Anisie, și prim-ministrului României, Ludovic Orban, să își asume gravitatea situației în care ne aflăm și să se asigure că absolut tuturor elevilor din România li se asigură dreptul la educație, prin demararea procedurilor cu privire la începerea unei achiziții directe de device-uri, în urma realizării unei centralizări a numărului de elevi ce nu își pot permite să aibă acces la așa-zisă “educație gratuită”. De asemenea, solicităm transparența în ceea ce ține de deciziile ce vor fi luate în numele elevilor și includerea unui reprezentant al asociațiilor de elevi în grupul de lucru ce va formula și dezbate asupra acestora”, au precizat reprezentanții asociațiilor de elevi.

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *