APMC: Serviciul de aprovizionare a navelor cu combustibil, efectuat în condiții de siguranță în Portul Constanța

În portul Constanța, în acest moment, din cele trei barje licențiate pentru efectuarea serviciului de aprovizionare combustibili la nave (bunkeraj), doar două mai efectuează acest serviciu, iar cea de-a treia și-a încetat activitatea acum câteva luni, atunci când a fost instituit embargoul împotriva navelor rusești. Cele două barje pot efectua aprovizionarea navelor cu combustibili în rada portului Constanța (în afara portului). În prezent, în portul Constanța sunt licențiate nouă companii pentru aprovizionarea cu combustibili și ulei la nave, transmite marți APMC:

Firmele licențiate pot alimenta navele la cheu cu ajutorul cisternelor, cu motorină, iar Oil Terminal poate alimenta prin conducte și cu păcură. Având în vedere că portul Constanța nu reprezintă un punct nodal central de aprovizionare cu combustibili pe rutele navelor, considerăm că nu vor fi blocaje în acest sens, în situația dată. Un punct nodal de aprovizionare a navelor cu combustibili (așa cum sunt porturile Istanbul din Turcia sau Pireu din Grecia) aprovizionează zilnic zeci sau sute de nave, în timp ce în portul Constanța sunt alimentate în medie 600 de nave pe an. Așadar, în contextul noilor sancțiuni stabilite de statele UE la începutul acestei săptămâni, apreciem că aprovizionarea cu combustibili la nave în Portul Constanța nu poate fi afectată și se va desfășura în continuare în condiții optime. Aprovizionarea cu combustibili a navelor (serviciul de bunkeraj) în portul Constanța este un serviciu economic realizat exclusiv de operatori privați, iar statul român, prin CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, nu are calitatea de a efectua acest serviciu”, au precizat reprezentanții APMC.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *