ANPC a demarat o investigație la companiile aeriene low-cost. Asociația Pro Consumatori: „Horia Constantinescu caută prin bucătăriile restaurantelor de pe litoral”

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunță că a început o investigație de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor primate, referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air. ANPC nu precizează ce probleme au fost reclamate.

Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Investigația este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor. Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat, 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.

În prezent, se centralizează toate reclamațiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa si definitiva informațiile”, transmite ANPC.

Protecția Consumatorilor sfătuiește consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat. De asemenea, acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.

De partea cealaltă, cei de la Asociația Pro Consumatori consideră că șeful ANPC, Horia Constantinescu, trebuie să fie în… mijlocul problemei și nu pe litoral, unde face poze prin bucătării, ca să… se laude pe Facebook:

„Vacanțe distruse, mii de zboruri anulate, haos pe aeroport! Horia Constantinescu n loc să fie în Aeroportul Internațional Henri Coandă București cu cei 32 de comisari pentru a le oferi consumatorilor soluții la neplăcerile cauzate de zborurile anulate, caută Blatta orientalis și Periplaneta americana prin bucătăriile restaurantelor de pe litoral! Nu-ți trebuie carte multă să te uiți prin frigiderele, vitrinele frigorifice și magaziile unor restaurante, să faci poze și să le pui pe Facebook ca să arăți că-i protejezi pe consumatori. Pe litoral sunt și cei de la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Consumatorilor, care fac același lucru ca cei de la ANPC numai că cei de la ANSVSA nu bat toba cum o face Horia Constantinescu! Citiţi, vă rog, ce amenzi li se aplică operatorilor de transport aerian în situaţia anulării zborurilor!

„Se desemnează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor ca organism responsabil cu supravegherea respectării drepturilor pasagerilor, prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004, care stabileşte reguli comune privind compensarea şi asistenţa acordate pasagerilor în cazul refuzului la îmbarcare şi al anulării sau întârzierii zborurilor şi care abrogă Regulamentul (CEE) nr. 295/91, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 46 din 17 februarie 2004.

(3) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va sprijini şi va asista Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în exercitarea atribuţiilor ce îi revin acesteia potrivit alin. (1).

Art. 2. Constituie contravenţii următoarele fapte:

a) neacordarea de către un transportator aerian a drepturilor băneşti compensatorii prevăzute la art. 7 din Regulamentul (CE) nr. 261/2004 unui pasager îndreptăţit la primirea respectivelor compensaţii;

b) neacordarea de către un transportator aerian a drepturilor prevăzute la art. 8, 9 şi 10 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 261/2004 unui pasager îndreptăţit să beneficieze de respectivele drepturi;

c) neinformarea pasagerilor de către transportatorul aerian, potrivit cerinţelor prevăzute la art. 14 din Regulamentul (CE) nr. 261/2004.

Art. 3. (1) Contravenţiile prevăzute la art. 2 se sancţionează după cum urmează:

a) contravenţiile prevăzute la lit. a), cu amendă de la 1.000 lei la 2.500 lei;

b) contravenţiile prevăzute la lit. b), cu amendă de la 800 lei la 1.800 lei;

c) contravenţiile prevăzute la lit. c), cu amendă de la 300 lei la 500 lei.” Extras din Hotărârea nr. 1912/2006 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004, care stabileşte reguli comune privind compensarea şi asistenţa acordate pasagerilor în cazul refuzului la îmbarcare şi al anulării sau întârzierii zborurilor şi care abrogă Regulamentul (CEE) nr. 295/91”, a transmis APC.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *