Administrația Porturilor Maritime, la ora bilanțului. Tivilichi a mulțumit lui Făgădău și Țuțuianu: „Am avut un adevărat sprijin pentru a porni investiții”

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (APMC) a prezentat, vineri, raportul companiei pentru primele 11 luni ale anului care se încheie. Directorul general al APMC, Nicolae Dan Tivilichi, a arătat că situația financiară este una foarte bună, în ciuda unor impedimente survenite în traficul fluvial care în  această ultimă parte a anului.

„Au fost probleme în ceea ce înseamnă traficul de cereale, care a avut o mică scădere, sperăm să recupereze în decembrie și ianuarie. Dunărea a fost cu probleme în ultima parte a anului, debitul fiind extrem de scăzut… (…) Estimăm că bugetul companiei va fi depășit în ceea ce privește veniturile, situația financiară fiind una foarte bună”, a spus Tivilichi.

CITEȘTE ȘI:

Potrivit directorului general al APMC, anul 2018 a fost unul plin de evenimente și în care, în premieră, compania a scos capul în lume. De asemenea, strategia de imagine pe plan extern, tot ca o premieră, s-a făcut alături de administrațiile locale, Tivilichi mulțumind atât Primăriei Constanța, cât și Consiliului Județean, pentru efortul comun în acest sens. Tivilichi a mai precizat că, grație acestui parteneriat, imaginea a facilitat investițiile.

„Plecăm de la Strategia Navală, pe care încercăm să o punem la punct; legislația europeană privind dezvoltarea porturilor, care a avut ca pol de dezbateri Portul Constanța; nu în ultimul rând, Portul Constanța s-a prezentat în Parlamentul European, cu participarea multor europarlamentari, vizitarea Portului Constanța de către premierul Estoniei, Jüri Ratas, ne bucurăm pentru că noi zicem că ne-am ridicat la înălțimea așteptărilor. Foarte, foarte important: pentru prima dată, întâlnirea Comitetului Executiv al European Sea Ports Organisation, o întâlnire care, practic, a pus Portul Constanța cu un punct mai apăsat pe harta Europei, în condițiile în care toți reprezentanții marilor porturi din Europa au văzut ce avem și posibilitățile de dezvoltare ale Portului Constanța. De asemenea, am reușit ca, împreună cu Primăria, să ieșim un pic pe plan internațional, pentru că Portul Constanța nu va putea fi rupt de orașul Constanța și de județul Constanța, să nu uităm de porturile de la Midia, Mangalia. Terminăm un an în care atât Primăria cât și Consiliul Județean au fost alături de Administrație și tot ceea ce am avut programat ca investiții am avut un adevărat sprijin pentru a le putea porni”, a mai spus Nicolae Dan Tivilichi.

CITEȘTE ȘI:

Revenind la cifrele APMC pe anul 2018, traficul total de mărfuri în porturile maritime românești, Constanța, Midia și Mangalia, a fost de 55,96 milioane tone, cu 4,15% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, din traficul total înregistrat, traficul maritim a fost de peste 44 milioane de tone, iar cel fluvial de peste 11,6 milioane de tone.

„Pentru traficul maritim, creșterea în perioada analizată reprezintă 5,7%, iar pentru traficul fluvial s-a înregistrat o scădere de 1,35%”, precizează reprezentanții APMC.

Compania mai arată că s-au înregistrat creșteri semnificative de trafic în cazul produselor petroliere, respectiv de la 4,95 milioane de tone în 2017, până la 5,38 milioane de tone în prezent. De asemenea, a scăzut traficul de îngrășăminte, de la 2,85 milioane de tone la 2,73 milioane de tone, situație care se regăsește și în traficul de lemn (de la 0,38 la 0,28 milioane de tone) sau produse alimentare (de la 0,47 la 0,14 milioane de tone).

CITEȘTE ȘI:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*