Spread the love

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a organizat vineri o conferință de presă alături de secretarii de stat Alin Ignat (Agenția Națională de Plăți și Inspecție Socială), Victor Picu (ANOFM) și Tudor Polak (Inspecția Muncii), pentru a prezenta un prim bilanț referitor la cererile depuse de angajatori pentru ca angajații să beneficieze de șomaj tehnic.

„Este o situație unică și luăm măsuri pe marginea semnalelor pe care le primim. Scopul meu este ca banii alocați de guvern să ajungă cât mai repede la cei care au nevoie de ei. (…) Din estimările noastre sunt un milion de persoane care ar putea fi beneficiarele sprijinului nostru, ne așteptăm să primim solicitări și din partea celor care lucrează în alte forme de muncă. Resursele publice sunt încercate, dar chemate să ajute pe români când au nevoie. Angajații sunt oxigenul! Cu aceștia vom reporni motoarele economiei. (…) Angajatorii trebuie să înțeleagă că le este la fel de greu cum le este și angajaților. Efortul pe care guvernul îl face este pentru a preîntâmpina această situație, ca nimeni să nu rămână fără nici un fel de venit. Fiecare solicitare este foarte importantă, înseamnă o familie care dacă rămâne fără venit este într-o situație limită. (…) În măsura în care cererile sunt complete, conforme cu realitatea, plățile vor fi efectuate cu repeciziune. Declarația pe propria răspundere – plecăm de la premisa de încredere. Sprijinul trebuie să ajungă la oamenii corecți, afectați de criză. Guvernul și autoritățile locale, care știu care sunt oamenii fără venituri, greu încercați în această perioadă, vor trebui să se implice la fel de mult cum face guvernul. Primele măsuri ale guvernului arată astăzi primele efecte. (…) Pentru persoanele care lucrează în alte forme de muncă și se adresează AJPIS, se vor adresa agențiilor județene. Toate solicitările se adresează electronic, pe proprie răspundere, care face dovada faptului că respectiva entitate a fost închisă, are o activitate afectată. Nu se adresează situația celor care își înregistrează acum diferite tipuri de contracte. Nu ne întoarcem cu spatele, dar măsurile adoptate se orientează către cei care au o situație afectată în perioada în care trecem”, a spus Violeta Alexandru.

Secretarul de stat Alin Ignat a punctat faptul că, în primele zile, la ANPIS au fost depuse peste 22.000 de cereri, doar în prima zi peste 6.000, iar joi – 2 aprilie și vineri – 3 aprilie, peste 8.000.

„Din acest total, aproape 50% se referă la PFA. Cele mai multe cereri s-au depus în București, iar pe locul doi este județul Cluj. Prima cerere a fost din județul Galați, de la o întreprindere familială. Avem dialog constant cu directorii agențiilor județene și am lămurit o serie de aspecte. (…) Facem toate demersurile ca plățile beneficiilor sociale – de la alocații, ajutoare sociale, să le plătim cât mai repede, chiar înainte de termenul prevăzut, înainte de sărbători. (…) PFA-urile – plățile se fac în cont, din motivul că acest sprijin este adresată PFA, tocmai de aceea nu se poate face din bugetul de stat într-un cont personal. În fiecare zi căutăm soluții și așteptăm feedback-ul de la cetățeni. Ne adaptăm mesajelor. Vom acționa rapid și eficient, vom prelucra cererile cu cea mai mare rapiditate, primele plăți vor veni cât mai curând posibil, sperăm ca la începutul săptămânii viitoare”, a spus Alin Ignat.

Solicitări au început să fie depuse și la ANOFM, din 1 aprilie. Potrivit lui Victor Picu, au fost depuse peste 25.000 de cereri, pentru 240.000 de angajați. Cele mai lovite domenii sunt industria prelucrătoare și horeca, iar cel mai afectat județ este Cluj – cereri pentru peste 30.000 de salariați!

„Calculul pentru suma solicitată, de multe ori, este greșit. Se solicită mai mult decât un calcul făcut conform Ordonanței 32, această greșeală pleacă de la faptul că calculul se face nu de la data suspendării contractului ci de la data de 16 martie, chiar dacă contractul nu a fost suspendat, iar solicitarea se face pentru o lună, deși plata se face la 1 aprilie pentru luna martie. Sunt angajatori care solicită fonduri pentru salariați care nu au încă contractul suspendat. Angajatorii să se ocupe în mod direct de verificarea contractelor. Pe durata procesării acestor documente, ține și de corectitudinea datelor. Pentru a depune mult mai ușor formatul electronic, guvernul a pus la dispoziție o platformă care se numește aici.gov.ro”, a spus Victor Picu.

Potrivit lui Tudor Polak, în prezent sunt suspendate 884.349 de contracte de muncă.

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru: „Persoanele care au mai multe contracte și unul este activ NU beneficiază de fondurile aferente șomajului tehnic”

Violeta Alexandru, despre șomajul tehnic: „Documentele se depun online. NU se fac CONTROALE în această perioadă! Ne propunem, după criză, să RECUPERĂM o parte din sume”

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *