Spread the love

Cu ocazia celei de a zecea aniversări a Zilei Internaționale a Navigatorului, Sindicatul Liber al Navigatorilor, împreună cu Federația Națională a Sindicatelor Portuare a organizat joi, în zona Farului Carol I din portul Constanța o campanie de atragere a atenției față de blocajul schimburilor de echipaje, a imposibilității navigatorilor de a reveni acasă sau a merge la lucru în conformitate cu regulile și convențiile internaționale în vigoare. Guvernele lumii trebuie să renunțe să mai blocheze schimburile de echipaje și chiar mai mult, trebuie să faciliteze aceste schimburi ale navigatorilor imediat. Potrivit SLN, sunt înregistrate situații dincolo de orice închipuire iar mentalul navigatorilor și chiar a familiilor acestora au mult de suferit în aceste momente grele.

„PREA MULT ” este „PREA MULT”, transmit cei de la SLN, întrucât navigatorii trebuie să fie desemnați „lucrători cheie”, iar zborurile trebuie reluate pentru ei.

„Astăzi este a zecea aniversare a navigatorului român, o aniversare internațională, stabilită de IMO la Adunarea de la Manila, în 2010, știm foarte bine prin ce trec navigatorii la această oră, sunt 250.000 de navigatori blocați la bordul navelor care nu reușesc să facă schimbul, să vină acasă și alții care trebuie să meargă în locul lor nu reușesc să ajungă la bord. Foarte puține schimburi s-au efectuat până acum, deși IMO a recomandat ca navigatorii să fie desemnați lucrători cheie și să existe culoare speciale pentru ei de zbor. S-au depășit orice limite din punct de vedere al convențiilor internaționale, al limitei de rezistență a oamenilor. Aceste nave susțin lanțul de aprovizionare cu materiale de primă necesitate, medicamente, aparate medicale, hrană și materii prime. Ca și medicii în sistemul sanitar, navigatorii sunt în economia mondială în primul rând al luptei împotriva covid și de aceea ei trebuie să fie ajutați. La ora aceasta avem peste 3.000 de navigatori români care sunt blocați la bordul navelor și încearcă să vină acasă. Nu pot coborî de pe nave, nu pot pleca spre destinațiile lor finale după ce și-au terminat contractele, sunt oameni cu opt, nouă luni, chiar și un an de zile la bord, este imposibil ceea ce se întâmplă acum. Toată lumea spune că guvernele lumii trebuie să acționeze, să desemneze navigatorii lucrători cheie și trebuie să lase zborurile pentru navigatori deschise, astfel încât ei să nu mai fie blocați, să nu mai fie acele suspendări de vize, curse aeriene stopate. Ei trebuie să ajungă la bordul navelor sau să meargă înapoi acasă sau să își desfășoare activitatea în ceea ce privește schimburile la nave. Guvernele, deocamdată, nu acționează. Sunt foarte puține guverne, Europa se mișcă cel mai bine, în rest toată lumea este practic blocată. Avem câteva locuri unde se pot schimba navigatorii, în Hong Kong și Singapore și în nord-estul Australiei, Europa iar un loc de schimb, însă toată zona Africii, a Americii, în SUA se schimbă foarte greu, cu foarte multe complicații. Suntem solidari cu navigatorii. Astăzi e ziua lor. Nu stăm să sărbătorim, transmitem lumii întregi și în România, țară care s-a aliniat recomandărilor IMO încă aproape de la început. Ca România, toate țările lumii sunt invitate să facă același lucru”, a spus Adrian Mihălcioiu.

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *